Aktualne wymiary grafik w social mediach

Wymiary grafik to najczęściej zmieniająca się rzecz w social mediach, dlatego postanowiliśmy ułatwić Ci tworzenie treści w mediach społecznościowych i zebrać wszystkie aktualne wymiary grafik w jednym miejscu. Znajdziesz tutaj wszystkie informacje na temat wielkości zdjęć na profilach firmowych na Facebooku, Instagramie oraz LinkedInie.

Zdjęcia profilowe

Zdjęcie profilowe to wizytówka Twojego profilu, dlatego musisz zadbać o to, aby nie zostało przycięte w nieodpowiednim miejscu i wyglądało dobrze zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. 

Wymiary zdjęć profilowych: 

  1. Facebook: 500 x 500 pikseli,
  2. Instagram: 110 x 110 pikseli,
  3. LinkedIn: 400 x 400 pikseli.

Zdjęcia w tle 

Cover photo to drugie najważniejsze zdjęcie na Twoim profilu, ale również najbardziej problematyczne, ponieważ w wersji mobilnej i desktopowej wyświetla się to samo zdjęcie, ale jest inaczej przyjęte zarówno przez Facebooka, jak i LinkedIna. Tym samym to, co dobrze wygląda na komputerze może źle się prezentować na Twoim telefonie. Dlatego tworząc cover photo musisz pamiętać o tym, by wszystkie najważniejsze informacje (hasła, ikony, kluczowa część grafiki) były w środkowej części grafiki, co pozwoli uniknąć przycięcia najważniejszych informacji.

Wymiary zdjęć w tle: 

  1. Facebook – fanpage: 820 x 360 pikseli, 
  2. Facebook – grupa: 1640 x 856 pikseli,
  3. Facebook – wydarzenie: 1200 x 629 pikseli,
  4. LinkedIn –  profil firmowy: 1536 x 768 pikseli (wyświetlana część grafiki to 1190×220 pikseli),
  5. LinkedIn – profil prywatny: 1584 x 396 pikseli,
  6. LinkedIn – artykuł: 744 x 400 pikseli.

Posty

Podczas publikacji postów w social mediach masz zdecydowanie większą dowolność dotyczącą wymiarów, ponieważ możesz wybierać między postami pionowymi, poziomymi oraz kwadratowymi. Wszystkie opcje są dopuszczalne, chociaż my rekomendujemy głównie pion oraz kwadrat – te formaty sprawdzają się najlepiej.

Wymiary postów – Facebook:

  1. Facebook – post pionowy: 1000 x 1250 pikseli,
  2. Facebook – post poziomy: 1200 x 950 pikseli,
  3. Facebook – post kwadratowy: 1200 x 1200 pikseli
  4. Facebook – post z linkiem: 1200 x 628 pikseli,

Wymiary postów – Instagram:

  1. Instagram – post pionowy: 1800 x 1350 pikseli, 
  2. Instagram – post poziomy: 1800 x 566 pikseli,
  3. Instagram – post kwadratowy: 1080 x 1080 pikseli,

Wymiary postów – LinkedIn:

  1. LinkedIn – post pionowy: 1000 x 1250 pikseli,
  2. LinkedIn – post poziomy: 1200 x 628 pikseli,
  3. LinkedIn – post kwadratowy: 1080 x 1080 pikseli.

Relacje

Wymiary dopuszczalne w Stories na Instagramie oraz Facebooku są dwa – możesz je stosować wymiennie. Najważniejsze, żeby materiały przez Ciebie przygotowane były w pionie oraz w proporcji 16:9.

Wymiary stories: 

  1. Facebook – 900 x 1600 pikseli lub 1080 x 1920 pikseli. 
  2. Instagram – 900 x 1600 pikseli lub 1080 x 1920 pikseli.

Grafiki reklamowe

Zarówno w kampaniach reklamowych Facebook Ads, Instagram Ads i Facebook Ads masz możliwość wyboru formatu grafiki w zależności od celu reklamowego. Poniżej znajdziesz rekomendowane wymiary zdjęć, które sprawdzą się dobrze w Twoich reklamach. 

Aktualne wymiary grafik reklamowych – Facebook:

  1. reklama karuzelowa: 1080 x 1080 pikseli, 
  2. reklama z linkiem do www: 1080 x 1080 pikseli lub 1200 x 628 pikseli,
  3. reklama zachęcająca do polubienia fanpage’a: 1080 x 1080 pikseli lub 1200 x 628 pikseli,
  4. rekomendowany wymiar do wszystkich celów reklamowych: 1080 x 1080 pikseli. 

Aktualne wymiary grafik reklamowych – Instagram:

  1. reklamy w feedzie: 1080 x 1080 pikseli lub 1800 x 1350 pikseli,
  2. reklamy w stories: 900 x 1600 pikseli lub 1080 x 1920 pikseli.

Tworząc grafiki do kampanii reklamowych Facebook Ads i Instagram Ads pamiętaj, że tekst może zajmować maksymalnie 20% zdjęcia. Czy Twoje reklamy spełniają ten wymóg możesz sprawdzić za pomocą bezpłatnego, facebookowego narzędzia, które znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Aktualne wymiary grafik reklamowych – LinkedIn: 

  1. reklama z pojedynczą grafiką: 1200 x 628 pikseli,
  2. reklama karuzelowa: 1080 x 1080 pikseli,
  3. baner do reklamy InMail: 300 x 250.

Znasz już aktualne wymiary grafik do social mediów, ale zastanawiasz się, jak stworzyć np. siatkę postów na Instagramie, która przyciągnie uwagę grupy docelowej Twojej marki? 

W takim razie pobierz naszego bezpłatnego e-booka: Posty na Instagramie. Jak stworzyć spójny i atrakcyjny feed? i wprowadź zmiany w komunikacji w mediach społecznościowych Twojej firmy! 

Zobacz też:

Rebranding MOX!E – jak przeprowadzić ten proces i jakich błędów unikać?

Jak przeprowadzić rebranding, który nie będzie lekkim odświeżeniem wystroju, ale generalnym remontem i zaowocuje spełnionymi celami biznesowymi? Dlaczego przy tworzeniu identyfikacji wizualnej zdecydowanie musisz zapomnieć o tym, co wydaje Ci się najładniejsze?
Czytaj

Zalap.pl

Zalap.pl to wyjątkowa platforma korepetycyjna łącząca funkcje nowoczesnego narzędzia do zdobywania wiedzy oraz bazy nauczycieli pasjonatów. Przenosząc naukę do świata online marka umożliwiła uczniom swobodny dostęp do korepetycji nie tylko w dogodnym dla nich czasie, ale przede wszystkim z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności wychodzenia z domu.
Czytaj

Vegab

Vegab to znana w Polsce marka łącząca zdrowy street food z etycznym postępowaniem. Działająca w modelu franczyzowym sieć gastronomiczna powstała w Krakowie i ma jeden cel: zarażać miłością do kuchni roślinnej.
Czytaj

Porozmawiajmy!

Czujemy, że możemy zrobić razem coś, o czym będzie głośno!

Powiedz nam, czego potrzebuje Twoja marka: