COVID-19 Jak pandemia zmienia zachowania społeczne?

I jak biznes może się do nich dostosować?

Na podstawie danych z GUS i raportów opublikowanych we wrześniu 2020 Arieta Prusak omawia i analizuje zmiany w zachowaniach zakupowych w Polsce. W ilu gospodarstwach domowych odnotowano pogorszenie sytuacji finansowej z powodu pandemii? Jaki procent klientów nie wrócił do zakupów w sklepach stacjonarnych po kwarantannie? Jak szybko po okresie kwarantanny poprawiły się w Polsce nastroje konsumenckie? Jak wielką wagę przywiązujemy obecnie do lokalnych produktów, bezpieczeństwa oraz działań marek zabezpieczających miejsca pracy?

Odpowiedź na te pytania oraz rekomendacje działań, jakie powinny podejmować marki w nadchodzących dniach i miesiącach znajdziecie w najnowszym odcinku MOXIEtalks na Spotify, YouTube, Apple Podcast i Podigy.

Rok 2020 zapisze się na kartach historii jako ten, w którym nic nie jest pewne i wszystko może się wydarzyć. Nigdy wcześniej w globalnym kapitalistycznym świecie na taką skalę nie wstrzymano produkcji, podróży, nie odwołano tak wielu wydarzeń. Epidemia koronawirusa sprawiła, że społeczeństwa i gospodarki wszystkich państw musiały się zatrzymać. Ponieważ taka sytuacja, jak w marcu i kwietniu 2020 nigdy wcześniej nie miała miejsca, trudno było też przewidzieć, jakie będą scenariusze przyszłości (nadal jest to swego rodzaju “wróżenie z fusów”).

Najbezpieczniejszym rozwiązaniem, które może pomóc markom podejmowanie biznesowych decyzji w 2020 roku jest więc analiza dotychczasowych zachowań konsumentów oraz badania na temat bieżącej sytuacji. Na potrzeby tego podcastu zebraliśmy dane opublikowane we wrześniu 2020 m.in. z Głównego Urzędu Statystycznego na temat nastrojów konsumenckich, w raporcie KPMG “Nowa rzeczywistość. Konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w dobie koronawirusa” oraz PMR “Koronawirus a zmiany zachowań konsumentów w Polsce 2020”. 

Co powinny robić marki, żeby dostosować się do zmieniającej pandemicznej rzeczywistości? 

  1. Aktualizuj ścieżki zakupowe swoich klientów, dostosuj biznes do nowych zwyczajów i potrzeb. 
  2. Twórz własne kanały sprzedaży online z wygodnymi i rozbudowanymi opcjami dostawy.
  3. Dbaj o lojalną społeczność w Mediach Społecznościowych. 
  4. Inwestuj w reklamę online. 
  5. Produkuj lokalnie i informuj o tym swoich klientów. 
  6. Analizuj i wykorzystuj dane na temat lojalnych klientów w programie lojalnościowym.

Dlaczego te działania są najbardziej optymalnymi? W oparciu o dane tłumaczy Arieta Prusak w podcaście “COVID-19 Jak pandemia zmienia zachowania społeczne i jak biznes może się do nich dostosować?”

Chcesz porozmawiać o tym, jak zaktualizować Twoją obecną strategię działania lub przenieść biznes do internetu? skontaktuj się z nami biuro@moxie.pl

Zobacz też:

Rebranding MOX!E – jak przeprowadzić ten proces i jakich błędów unikać?

Jak przeprowadzić rebranding, który nie będzie lekkim odświeżeniem wystroju, ale generalnym remontem i zaowocuje spełnionymi celami biznesowymi? Dlaczego przy tworzeniu identyfikacji wizualnej zdecydowanie musisz zapomnieć o tym, co wydaje Ci się najładniejsze?
Czytaj

Załap.pl – ogólnopolska kampania dla platformy korepetycji online.

Zalap.pl to wyjątkowa platforma korepetycyjna łącząca funkcje nowoczesnego narzędzia do zdobywania wiedzy oraz bazy nauczycieli pasjonatów. Przenosząc naukę do świata online marka umożliwiła uczniom swobodny dostęp do korepetycji nie tylko w dogodnym dla nich czasie, ale przede wszystkim z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności wychodzenia z domu.
Czytaj

Vegab – social media dla gastronomicznej sieci franczyzowej

Vegab to znana w Polsce marka łącząca zdrowy street food z etycznym postępowaniem. Działająca w modelu franczyzowym sieć gastronomiczna powstała w Krakowie i ma jeden cel: zarażać miłością do kuchni roślinnej.
Czytaj

Porozmawiajmy!

Czujemy, że możemy zrobić razem coś, o czym będzie głośno!

Powiedz nam, czego potrzebuje Twoja marka: