Hashtagi w branży gastronomicznej

Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy prowadzą profil lokalu gastronomicznego w social mediach i bezpłatnie chcą zwiększyć zasięgi! Istnieje kilka sposobów, które pomogą Ci dotrzeć do potencjalnych gości i uzyskać zasięgi organiczne (darmowe). Jednym z nich jest używanie hashtagów.

Czym jest cały ten hashtag? 

Hashtagi, czyli słowa i zwroty poprzedzone znakiem #, które porządkują informacje w Internecie i ułatwiają użytkownikom Instagrama odnalezienie interesujących ich fotografii lub produktów. Nadają one zdjęciu określoną kategorię i pozwalają dotrzeć do osób, które za pomocą #taga szukają tego, co akurat możesz mieć w swojej ofercie. W jednym wpisie możesz użyć aż trzydziestu hashtagów, ale nie polecamy wykorzystywać wszystkich dostępnych oznaczeń, ponieważ im więcej hashtagów zamieścimy pod zdjęciem, tym mniejsze zaangażowanie możemy uzyskać. 

Najważniejsze zasady

Okej, mamy już zdjęcie, treść posta i hashtagi do dyspozycji. Co dalej? Pomyśl o swojej ofercie. Co wyjątkowego może zachęcić do odwiedzenia Twojego lokalu? Używasz w kuchni naturalnych produktów? Wykorzystaj więc hasztagi związane ze zdrowym odżywianiem: #zdrowegotowanie #healthyfood #samozdrowie itp. Masz najlepszy sernik w mieście? Pochwal się tym i użyj : #najlepszysernikwarszawa #cheeseecakewarsaw. 

Kolejna kwestia to lokalizacja! Nigdy nie pomijaj jej w hashtagach! Zawsze dodawaj swoje #miasto do opisu. Możesz również połączyć wyraz “restauracja/kawiarnia” z nazwą swojego miasta. Załóżmy, że prowadzisz restaurację w Poznaniu. Warto wtedy używać następujących hasztagów: #poznań #poznan #restauracjapoznan #restauracjapoznań #poznanrestaurant. Bardzo ważne jest łączenie hashtagów z nazwą lokalizacji, ponieważ tylko dzięki temu osoby szukające konkretnej rzeczy w danym mieście będą w stanie znaleźć Twój lokal. Zauważ, że bardzo ważne jest uwzględnienie zarówno pisowni z polskimi znakami, jak i bez. Powód jest prosty – użytkownicy Instagrama albo ich używają, albo nie;) Bardzo ważne jest, aby używać głównie polskich hashtagów, bo prawdopodobnie duża część Twoich przyszłych lub obecnych klientów mówi właśnie w tym języku. Warto jednak dodać kilka obcojęzycznych zwrotów.

Poniżej przedstawiamy przykład wykorzystania hashtagów #poznań przez 3,5 miliony użytkowników i #poznan przez 1,4 miliona użytkowników:

Następnie możesz wybierać bardziej ogólne hashtagi, które dobrze opisują Twoją markę lub ofertę: #kawiarnia, #kawa, #ciasta, #sernik, #wege, #dogfriendly, itd. Pamiętaj, żeby nie powielać zestawów tych samych hashtagów – Instagram ucina wtedy zasięgi i cały nasz wysiłek może pójść na marne. Opisuj wyłącznie to, co znajduje się na zdjęciu. Jeśli użyjesz hashtaga, który nie pasuje do fotografii, zostanie ona niezauważona, albo ktoś, kto przegląda posty pod danym hasztagiem może zgłosić Twój post za pomocą opcji “Nie wyświetlaj dla tego hashtaga”. To również negatywnie wpłynie na Twoje zasięgi.

Stwórz swój unikalny hashtag!

Znasz już najważniejsze zasady opisywania zdjęć na profilu, dlatego najwyższy czas na stworzenie swojego własnego hashtagu! Wykorzystaj nazwę swojego lokalu jako hashtag i używaj je w każdym poście. Następnie dodaj do niej lokalizację np.: #nazwalokalupoznan #nazwalokalupoznań. Zacznij również obserwować te hasztagi i zachęcaj gości do dodawania postów z Twojego lokalu i umieszczania ich w opisie. Dzięki temu stworzysz małą społeczność i dowiesz się, czy użytkownicy Instagrama chętnie Cię odwiedzają i relacjonują te wizyty w swoich mediach społecznościowych.

A co z najbardziej popularnymi hashtagami w stylu #pizza? Im więcej osób dodaje dany hashtag, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś trafi na Twój profil. Jeśli prowadzisz profil małego/średniego lokalu, używaj hashtagi, które mają do miliona postów. Zamiast #pizza napisz konkretny jej rodzaj np.: #pizzamargherita. Ilość publikacji pod danym hasztagiem możesz znaleźć wpisując go w wyszukiwarkę Instagrama lub pod jego nazwą, gdy umieszczasz go do opisu zdjęcia. Użyj jednak kilku popularnych hashtagów, tak by wykorzystać ich “siłę”. 

Uwaga na zbanowane hasztagi!

Niektóre popularne hashtagi są wykorzystywane do publikacji niepożądanego materiału, który narusza regulamin Instagrama. Portal blokuje takie #tagi, dlatego jeśli użyjemy zakazanego oznaczenia, zasięg naszego posta może zostać znacznie ograniczony. Do pewnego czasu, takim hashtagiem był #coffee, który jest istotnym oznaczeniem jeśli chodzi o branżę gastronomiczną. Istnieje kilka sposobów, aby dowiedzieć się, czy nie używamy zakazanych hashtagów. Możemy wpisać hashtag w wyszukiwarkę Instagrama. Jeśli po przejściu do zakładki “Ostatnie” wyświetli nam się komunikat, że posty są ukryte, oznacza to, że trafiliśmy na zbanowany hashtag. Możesz również od razu sprawdzić całą listę hashtagów, wpisując je oddzielone przecinkiem na stronie Banned Hashtags tutaj.

Hashtagi nie tylko w postach

Pamiętaj, że hashtagi są przydatne nie tylko w opisie pod zdjęciem. Możesz używać ich w relacjach na Insta Stories oraz w opisie swojego instagramowego profilu. W Stories umieszczaj maksymalnie dwa hashtagi, natomiast w opisie profilu najlepiej dodać unikalny hashtag marki lub nowo stworzony hashtag np. na potrzeby konkursu. Jeśli stworzysz i rozpromujesz hashtag, który nie był wcześniej używany, możesz mieć pewność, że wszyscy, którzy go użyją, zaznajomili się z Twoją marką albo już na stałe zostaną Twoimi gośćmi;)

Analizuj swoje wyniki i sprawdzaj ile odsłon opublikowanych treści jest właśnie z hashtagów. Daj znać, czy różnica jest dla Ciebie widoczna.

Jeśli masz dodatkowe pytania napisz do nas na biuro@moxie.pl.

Zobacz też:

Strategia marki-dlaczego bez planu wdrożenia jest niewiele warta?

Nawet najlepszy pomysł bez przemyślanego wprowadzenia w życie jest jak pisanie wierszy do szuflady, czy upieczenie najpyszniejszej drożdżówki tylko po to, by bez kosztowania odłożyć ją na półkę – zupełnie bez sensu.
Czytaj

Rebranding MOX!E – jak przeprowadzić ten proces i jakich błędów unikać?

Jak przeprowadzić rebranding, który nie będzie lekkim odświeżeniem wystroju, ale generalnym remontem i zaowocuje spełnionymi celami biznesowymi? Dlaczego przy tworzeniu identyfikacji wizualnej zdecydowanie musisz zapomnieć o tym, co wydaje Ci się najładniejsze?
Czytaj

Załap.pl – ogólnopolska kampania dla platformy korepetycji online.

Zalap.pl to wyjątkowa platforma korepetycyjna łącząca funkcje nowoczesnego narzędzia do zdobywania wiedzy oraz bazy nauczycieli pasjonatów. Przenosząc naukę do świata online marka umożliwiła uczniom swobodny dostęp do korepetycji nie tylko w dogodnym dla nich czasie, ale przede wszystkim z dowolnego miejsca na świecie, bez konieczności wychodzenia z domu.
Czytaj

Porozmawiajmy!

Czujemy, że możemy zrobić razem coś, o czym będzie głośno!

Powiedz nam, czego potrzebuje Twoja marka: