Dobrze wyspani
Transformacja sklepu medycznego w nowoczesny concept store dla zdrowego snu
Dobrze wyspani to rozwijająca się marka, która wyrosła z medycznego sklepu Faktoria Snu, specjalizującego się w aparatach CPAP i urządzeniach do leczenia bezdechu sennego. Marka postawiła na transformację w kierunku concept store łączącego lifestyle z profesjonalizmem medycznym, który oferuje szeroką gamę produktów wspierających zdrowy sen.
Cele
- Transformacja marki Faktoria Snu w rozpoznawalny concept store łączący profesjonalizm medyczny z lifestylowym podejściem do tematu zdrowego snu.
- Zbudowanie wyróżniającej się marki produktowej, która pozwoli skalować sprzedaż i wejść z ofertą na rynek B2C, nie tylko B2B.
- Wprowadzenie nowej oferty i modelu sprzedażowego, dostosowanego do potrzeb różnych grup klientów: od pacjentów z zaburzeniami snu po świadomych konsumentów inwestujących w regenerację.
Propozycja rozwiązania
- Rozpoczęliśmy od analizy rynku, trendów branżowych oraz dostępnych raportów, aby zrozumieć potrzeby konsumentów i luki na rynku.
- Zidentyfikowaliśmy potencjalne grupy docelowe i ich oczekiwania wobec produktów związanych ze snem.
- Przeprowadziliśmy warsztaty z właścicielami i założycielami marki. Wypracowaliśmy kluczowe wartości, misję oraz wizję marki, które stały się podstawą dalszych działań.
Na bazie tych prac stworzyliśmy:
- Strategię marki i komunikacji, zawierającą spójną narrację marki, język komunikacji, kluczowe komunikaty oraz wytyczne wizualne i contentowe dla wszystkich kanałów.
- System identyfikacji wizualnej, oddający nowoczesny, ekspercki i zarazem przyjazny charakter nowej marki – od logo i typografii po spójny sposób prezentacji oferty w sklepie i online (sprawdź branding i nasze case study tu).
- Standardy concept store’u, obejmujące: projekty wnętrz, merchandising, zasady obsługi klienta oraz tone of voice obecny zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online w e-commerce.
- Przygotowaliśmy również plan działań na pierwsze 12 miesięcy, uwzględniając premiery nowych produktów.
- Wdrożyliśmy strategię komunikacji w kanałach digitalowych, takich jak e-commerce, media społecznościowe i strona internetowa, które w pełni oddawały nowy wizerunek marki.
Efekty
-
Strategia marki i komunikacji
W efekcie przeprowadzonych analiz oraz warsztatów strategicznych opracowaliśmy dokument, który zawiera m.in.: DNA marki, brand story, hasło, wyróżniki, kierunki rozwoju oferty, ton komunikacji oraz rekomendacje dotyczące prezentacji produktów i obsługi klienta – zarówno online, jak i offline.
-
Wdrożenie strategii w punkcie sprzedaży
Wspieraliśmy wdrożenie strategii w przestrzeni fizycznego concept store’u – od projektów wnętrz i zasad ekspozycji po obsługę klienta i styl komunikacji w sklepie. Marka zaczęła funkcjonować w nowym modelu, który łączy medyczną ekspertyzę z lifestylowym podejściem do zdrowego snu.