Na świecie jest ponad 10 000 agencji brandingowych. Jednak jak wybrać tę odpowiednią, aby wspólnymi siłami wyprzedzić konkurencję i osiągnąć sukces? W tym przypadku trzeba zdecydować się na partnera, który profesjonalnymi działaniami sprawi, że klienci zaufają Twojej marce. To bardzo ważne, ponieważ aż 4 na 5 konsumentów musi zaufać danemu brandowi, aby następnie dokonać zakupu. Więc od czego zacząć wybór agencji brandingowych i czym właściwe zajmują się tego typu firmy?
Najpierw sprawdź portfolio agencji – jakie projekty zrealizowała i czy pasują do Twojej wizji marki.
Istotne jest podejście do klienta – dobry partner słucha, pyta i dopasowuje działania do wymagań. Sprawdź też opinie i rekomendacje innych klientów, by ocenić jakość usług agencji.
Dlaczego badania marketingowe z klientami to nie koszt, a inwestycja? Nie zgaduj — badaj! Domyślanie się lub zgadywanie potrzeb klientów to jak granie w biznesową ruletkę. Rzadko kiedy udaje nam się wygrać. Inwestowanie w badania marketingowe może kojarzyć się dużymi wydatkami, ale w rzeczywistości to działanie, które zawsze się opłaca. Czas przestać traktować badania jako wydatek, a zacząć je postrzegać jako inwestycję w przyszłość Twojej firmy.
Zrozumienie to podstawa – dlaczego warto przeprowadzać badania konsumenckie?
Stoisz na czele zespołu lub firmy i codziennie podejmujesz decyzje, które kształtują jej przyszłość. Bez wiedzy na temat tego co dzieje się wokół Twojej organizacji, a przede wszystkim bez wiedzy na temat zmieniających się potrzeb i trendów konsumenckich tak naprawdę wiele ryzykujesz.
Na początku był POMYSŁ…
Potem adrenalina, błysk w oku. Radość z powodu opracowania usługi doskonałej, (niemalże 😉 zmieniającej dzieje ludzkości. Entuzjazm na myśl o nowych perspektywach w życiu zawodowym, które otwierają się wraz z momentem zakładania nowej marki. Czujesz to razem z nami? Tak? W takim razie dziś sprowadzimy Cię na ziemię.
Razem z pozostałymi członkami MOX!E chcemy Ci dziś powiedzieć: choć zakładanie i prowadzenie biznesu to niewątpliwie ekscytujący proces, przede wszystkim to jednak ciężka praca, ogrom wątpliwości i poczucie odpowiedzialności, które potrafi odmienić codzienność niejednego założyciela
Skąd to wiemy? Jako agencja kreatywna zajmujemy się procesami strategicznymi oraz brandingiem od wielu lat – zarówno z perspektywy prowadzenia własnej marki, jak i konsultowania klientów zewnętrznych.
W dzisiejszych czasach silnie odczuwany jest przesyt informacji, a ich filtrowanie staje się konieczne. Człowiek coraz częściej koncentruje uwagę tylko na wybranych bodźcach. Z racji na stosunkowo silnie rozwinięty zmysł wzroku to treści wizualne powodują wzrost zaangażowania u przeciętnego odbiorcy, a obrazy i grafiki w największym stopniu przyciągają uwagę. Właśnie dlatego logo jest tak istotnym elementem identyfikacji wizualnej – to jeden z pierwszych punktów styku konsumenta z marką, a na pewno najbardziej rozpoznawalny i zapadający w pamięć. Jak zatem sprawić, aby faktycznie spełniało ono swoje funkcje i wspierało działania marketingowe marki?
Czym jest logo i dlaczego jest ważne? Poznaj jego funkcje!
Zastanawiasz się, jak dobrze zaplanować strategiczne i operacyjne cele dla siebie lub Twojego zespołu na rok, kwartał lub miesiąc? Ten odcinek jest dla Ciebie! Nasza CEO Arieta Prusak rozmawia z COO agencji BeeTalents, Maciejem Mazurkiem o systemie do ustalania i monitorowania realizacji celów, jakim jest OKR (Objective & Key Results).
Maciej Mazurek to współwłaściciel agencji Bee Talents, założonej w Poznaniu, działającej globalnie, którą obecnie tworzy zespół prawie 100 specjalistów. BeeTalents jako agencja kompleksowo wspiera w kwestii rekrutacji firmy technologiczne i IT. Maciej w BeeTalents przeszedł całą ścieżkę od pierwszego rekrutera do współwłaściciela i COO. Obecnie zajmuje się głównie strategią tej organizacji, która rośnie i rozwija się w zawrotnym tempie, jest iderem w swojej kategorii i edukuje innych.
“Społeczeństwa Zachodu przywykły wyobrażać sobie, że każdy problem można rozwiązać przez innowacje technologiczne. A dlaczego jednak nie wyobrażamy sobie równie chętnie innowacji społecznych? Poprzestawanie na tym, co jest, traktowanie kapitalizmu jako jedynej możliwej drogi, dowodzi wielkiego ubóstwa wyobraźni. A przecież my, ludzie, jesteśmy istotami twórczymi. Stać nas na sięgnięcie wyobraźnią dalej. Jesteśmy zdolni do innowacji w najrozmaitszych dziedzinach.”
Cytatem z książki Jasona Hickela “Mniej znaczy lepiej. O tym, jak odejście od wzrostu gospodarczego ocali świat.”, chcemy zaprosić Cię do wysłuchania podcastu o tym samym tytule. Pragniemy zainspirować Cię dzięki niemu do wzięcia udziału w społecznej rewolucji ograniczania, w której bierzemy udział my sami – jednostkowo i na poziomie zespołu.
Dziś przychodzimy do Ciebie z Ważnym tematem, który w ostatnim czasie mocno z nami rezonuje. Z zagadnieniem będącym na skraju biznesu, niesienia pomocy i zwyczajnego, codziennego bycia w relacji z innymi. Porozmawiajmy o partnerstwie i o tym, jakie jego elementy są niezbędne, by niesienie pomocy i korzystanie z niej było dla nas bardziej korzystne.
Partnerstwo w komunikacji – dlaczego poruszamy ten temat?
W MOX!E na co dzień pomagamy markom tworzyć skuteczną komunikację. Doświadczenie zebrane zarówno przy pracy z klientami, jak i w budowaniu własnego zespołu nauczyło nas przede wszystkim jednego – prawdziwie dobre rozwiązania budowane są jedynie w dyskusji. I to nie byle jakiej.
Nie może być mowy o sprawnych i efektywnych działaniach marki, bez wdrożenia przez zespół przemyślanej strategii. Nie mamy co do tego najmniejszych wątpliwości. W końcu, by otworzyć drzwi i zaprosić klientów do swojego świata, najpierw trzeba zadbać o solidne fundamenty oraz wewnętrzny porządek. Poupychane gdzieniegdzie firmowe trupy w szafie, czy inne niepoukładane tematy, których na wszelki wypadek “lepiej nie poruszać”, żadnej marce nie wróżą dobrze. Dokładnie tak samo jak remont przeprowadzany przez zewnętrzną ekipę bez porozumienia z mieszkańcami 😉
Dlaczego o tym piszemy? Z jednego prostego powodu! Żeby przekonać Cię, że ilekroć wprowadzasz na rynek nowy produkt lub markę, planujesz zmiany w obrębie dobrze prosperującego biznesu, rozważasz rebranding lub zauważasz, że w codzienności Twojej firmy zdecydowanie więcej jest pytań niż odpowiedzi, to znaczy, że potrzebujesz solidnej pracy strategicznej, a co za tym idzie – zespołowych warsztatów!
Zmęczenie współczuciem – aż do 2020 roku termin zarezerwowany niemalże jedynie dla aktywistów społecznych, lekarzy, terapeutów oraz wolontariuszy, czyli tych, dla których mierzenie się z cierpieniem innych oraz niesienie pomocy, jest stałym i ważnym elementem codzienności. Jednak pandemia Covid-19 oraz wojna w Ukrainie sprawiły, że zaczął on dotyczyć znacznej części naszego społeczeństwa. W jaki sposób? Czym tak w zasadzie jest zmęczenie współczuciem, jak je rozpoznawać i przede wszystkim jak się przed nim chronić?
W MOX!E na co dzień pomagamy markom tworzyć skuteczną komunikację. W obecnej sytuacji oddajemy nasze media tematom, które są ważne dla nas wszystkich. Dziś chcemy zwrócić Twoją uwagę na …
Zmęczenie współczuciem – dlaczego może dotyczyć również Ciebie?
Wojna na Ukrainie, choć pozornie rozgrywa się ‘gdzieś tam, za granicą’, bardzo realnie wpływa na nasze ‘tu i teraz’. Nieustanne zmęczenie, rozdrażnienie, czy problemy z koncentracją, z którymi przyszło nam się mierzyć to symptomy stopniowego wyczerpywania się naszych zasobów wewnętrznych. I nic w tym dziwnego! Inwazja, Rosji na Ukrainę, która rozpoczęła się 24 lutego, sprawiła, że bezpowrotnie zostało nam, społeczeństwu i jednostkom, odebrane coś niezmiernie cennego – poczucie podstawowego bezpieczeństwa.
Nie ma co się oszukiwać – trudno wspinać się na wyżyny produktywności, czy (jak w naszym przypadku) kreatywności, kiedy nasz mózg gadzi nieustannie krzyczy i pertraktuje – walczyć, zastygnąć w bezruchu, czy uciekać?