Wiedza

Praca a wojna w Ukrainie. Jak rozmawiać? Jak możemy sobie pomóc?

Rozmowa właścicielki firmy z psychoterapeutką, w której znajdziesz odpowiedzi na kilka pytań: jak stres, który obecnie odczuwamy może być wyrażany przez różne osoby w zespole?w jaki sposób managerowie i liderzy/ki powinni wspierać swoje zespoły?jak możemy zadbać o siebie samych by móc nieść dalej pomoc, która tak bardzo jest obecnie potrzebna?jak rozmawiać ze współpracownikami, którzy są ukraińskiej i rosyjskiej narodowości? Podcast MOX!Etalks: Praca a wojna w Ukrainie. Jak rozmawiać? Jak możemy sobie pomóc? W MOX!E na co dzień pomagamy markom tworzyć skuteczną komunikację, dlatego w obecnej sytuacji postanowiliśmy dedykować nasze social media, bloga i podcast tematowi wojny w Ukrainie i komunikacji kryzysowej.
Czytaj więcej

Mniej znaczy lepiej. O tym, jak odejście od wzrostu gospodarczego ocali świat.

“Społeczeństwa Zachodu przywykły wyobrażać sobie, że każdy problem można rozwiązać przez innowacje technologiczne. A dlaczego jednak nie wyobrażamy sobie równie chętnie innowacji społecznych? Poprzestawanie na tym, co jest, traktowanie kapitalizmu jako jedynej możliwej drogi, dowodzi wielkiego ubóstwa wyobraźni. A przecież my, ludzie, jesteśmy istotami twórczymi. Stać nas na sięgnięcie wyobraźnią dalej. Jesteśmy zdolni do innowacji w najrozmaitszych dziedzinach.” Cytatem z książki Jasona Hickela “Mniej znaczy lepiej. O tym, jak odejście od wzrostu gospodarczego ocali świat.”,  chcemy zaprosić Cię do wysłuchania podcastu o tym samym tytule. Pragniemy zainspirować Cię dzięki niemu do wzięcia udziału w społecznej rewolucji ograniczania, w której bierzemy udział my sami – jednostkowo i na poziomie zespołu.
Czytaj więcej

Dlaczego pomoc potrzebuje partnerstwa? Co pomaga w komunikacji?

Dziś przychodzimy do Ciebie z Ważnym tematem, który w ostatnim czasie mocno z nami rezonuje. Z zagadnieniem będącym na skraju biznesu, niesienia pomocy i zwyczajnego, codziennego bycia w relacji z innymi. Porozmawiajmy o partnerstwie i o tym, jakie jego elementy są niezbędne, by niesienie pomocy i korzystanie z niej było dla nas bardziej korzystne. Partnerstwo w komunikacji – dlaczego poruszamy ten temat? W MOX!E na co dzień pomagamy markom tworzyć skuteczną komunikację. Doświadczenie zebrane zarówno przy pracy z klientami, jak i w budowaniu własnego zespołu nauczyło nas przede wszystkim jednego – prawdziwie dobre rozwiązania budowane są jedynie w dyskusji. I to nie byle jakiej.
Czytaj więcej

Warsztaty strategiczne – zobacz, jak możemy wykorzystać potencjał Twojego zespołu!

Nie może być mowy o sprawnych i efektywnych działaniach marki, bez wdrożenia przez zespół przemyślanej strategii. Nie mamy co do tego najmniejszych wątpliwości. W końcu, by otworzyć drzwi i zaprosić klientów do swojego świata, najpierw trzeba zadbać o solidne fundamenty oraz wewnętrzny porządek. Poupychane gdzieniegdzie firmowe trupy w szafie, czy inne niepoukładane tematy, których na wszelki wypadek “lepiej nie poruszać”, żadnej marce nie wróżą dobrze. Dokładnie tak samo jak remont przeprowadzany przez zewnętrzną ekipę bez porozumienia z mieszkańcami 😉   Dlaczego o tym piszemy? Z jednego prostego powodu! Żeby przekonać Cię, że ilekroć wprowadzasz na rynek nowy produkt lub markę, planujesz zmiany w obrębie dobrze prosperującego biznesu, rozważasz rebranding lub zauważasz, że w codzienności Twojej firmy zdecydowanie więcej jest pytań niż odpowiedzi, to znaczy, że potrzebujesz solidnej pracy strategicznej, a co za tym idzie –  zespołowych warsztatów!
Czytaj więcej

Wojna w Ukrainie a zmęczenie współczuciem – na co dziś musisz być uważn_?

Zmęczenie współczuciem – aż do 2020 roku termin zarezerwowany niemalże jedynie dla aktywistów społecznych, lekarzy, terapeutów oraz wolontariuszy, czyli tych, dla których mierzenie się z cierpieniem innych oraz niesienie pomocy, jest stałym i ważnym elementem codzienności. Jednak pandemia Covid-19 oraz wojna w Ukrainie sprawiły, że zaczął on dotyczyć znacznej części naszego społeczeństwa. W jaki sposób?  Czym tak w zasadzie jest zmęczenie współczuciem, jak je rozpoznawać i przede wszystkim jak się przed nim chronić?  W MOX!E na co dzień pomagamy markom tworzyć skuteczną komunikację. W obecnej sytuacji oddajemy nasze media tematom, które są ważne dla nas wszystkich. Dziś chcemy zwrócić Twoją uwagę na … Zmęczenie współczuciem – dlaczego może dotyczyć również Ciebie?
Czytaj więcej

Wojna w Ukrainie – miejsca udzielające wsparcia psychologicznego

Wojna na Ukrainie, choć pozornie rozgrywa się ‘gdzieś tam, za granicą’, bardzo realnie wpływa na nasze ‘tu i teraz’.  Nieustanne zmęczenie, rozdrażnienie, czy problemy z koncentracją, z którymi przyszło nam się mierzyć to symptomy stopniowego wyczerpywania się naszych zasobów wewnętrznych. I nic w tym dziwnego! Inwazja, Rosji na Ukrainę, która rozpoczęła się 24 lutego, sprawiła, że bezpowrotnie zostało nam, społeczeństwu i jednostkom, odebrane coś niezmiernie cennego – poczucie podstawowego bezpieczeństwa. Nie ma co się oszukiwać – trudno wspinać się na wyżyny produktywności, czy (jak w naszym przypadku) kreatywności, kiedy nasz mózg gadzi nieustannie krzyczy i pertraktuje – walczyć, zastygnąć w bezruchu, czy uciekać?
Czytaj więcej

OKR-y (Objective Key Results) – skuteczna metoda ustalania celów dla zespołów

Czy wiesz, że jedynie 26% pracowników w pełni rozumie, w jaki sposób ich codzienne zadania przekładają się na realizację celów firmy? Te dane uzyskane w badaniu przeprowadzonym przez Asana Inorporated, świadczą o tym, że potencjał i energia ponad 70% osób są po prostu marnowane. Świadomość tego, jaki wiele biznesy mógłby zdziałać, gdyby pracownicy faktycznie  identyfikowali się ze stojącymi przed nimi wyzwaniami, a co za tym idzie –  czuli się za nie odpowiedzialni –  prowadzi nas do konkluzji. Świat bezsprzecznie potrzebuje OKR-ów! Czym są OKR-y? Dowiedz się, jak zespołami i celami zarządzają innowacyjne biznesy! OKR- y, to system wykorzystywany przez kadry managerskie takich firm jak Intel, Google, Booking, Zalando, Spotify, Allegro, czy OLX.
Czytaj więcej

Branding – jak wygląda proces tworzenia logo i języka wizualnego marki?

Czy wiesz, że poznając nową osobę, masz jedynie 10 sekund, żeby zadbać o pierwsze wrażenie? To czas potrzeby na sformułowanie ogólnej, automatycznej opinii, która w dalszej kolejności rzutować będzie na ocenę wszelkich Twoich działań. Dokładnie tak samo jest z biznesem! Pierwsze chwile zetknięcia się z marką decydują o tym, czy potencjalny klient będzie chciał wejść z nią w kontakt, a w konsekwencji – rozważyć zakup. Jednak w tym przypadku pierwsze wrażenie to nie wszystko. Konieczna jest także umiejętność utrzymania spójnego i konsekwentnego wizerunku umożliwiającego realizację założonego celu biznesowego oraz wzmacniającego historię, którą marka chce o sobie opowiedzieć. Przekonaj się, dlaczego potrzebujesz brandingu Branding to inaczej budowanie świadomości marki wśród konsumentów, czyli całość działań, które wpływają na rozpoznawanie, zapamiętywanie i pozycjonowanie biznesu.
Czytaj więcej

Organizacja pracy zespołu – dlaczego pracujemy w sprintach?

Funkcjonowanie w ekspresowo zmieniającej się rzeczywistości, w której starannie podejmowane decyzje w mgnieniu oka stają się nieaktualne, to wyczyn godny niejednego mistrza i… chleb powszedni większości biznesów! Szczególnie gdy projektów, a co za tym idzie – zmiennych i niewiadomych w codziennych równaniach jest więcej! W MOX!E mamy na to sposób! Jesteśmy przekonani, że może on zmienić również codzienne funkcjonowanie Twojego zespołu. Jednak na początek musisz odpowiedzieć sobie na jedno pytanie. Sprint czy maraton?  Poznaj metody zarządzania projektami! Nie oszukujmy się – mimo całej satysfakcji, jaką potrafi sprawiać praca, dowiezienie do końca wieloetapowego procesu często dużo bardziej przypomina wielokilometrowy bieg z przeszkodami, niż wzmacniającą sesję jogi 😉 Co jednak by się stało, gdyby naszego przysłowiowego Iron Mana podzielić na krótsze etapy? 
Czytaj więcej

Strategia marki-dlaczego bez planu wdrożenia jest niewiele warta?

Nawet najlepszy pomysł bez przemyślanego wprowadzenia w życie jest jak pisanie wierszy do szuflady, czy upieczenie najpyszniejszej drożdżówki tylko po to, by bez kosztowania odłożyć ją na półkę – zupełnie bez sensu. I choć zjawią się pewnie tacy, którzy powiedzą, że liczy się przecież proces, to jednak w biznesie to za mało, by osiągnąć sukces. Liczy się przeprowadzenie go od początku do końca i osiągnięcie założonych celów, bo często to być lub nie być nawet dla dobrze prosperujących marek. Strategia marki – dlaczego jest potrzebna? Strategia to podstawa prowadzenia jakichkolwiek działań, nie tylko komunikacyjnych. Jest jak przepis albo mapa. Nie wybieramy się przecież w podróż życia wierząc to, że przypadkowe skręcenia w lewo lub “to drugie lewo” doprowadzą nas do wymarzonej destynacji.
Czytaj więcej

Porozmawiajmy!

Czujemy, że możemy zrobić razem coś, o czym będzie głośno!

Powiedz nam, czego potrzebuje Twoja marka: