Miasto Poznań
Jak zwiększyć atrakcyjność komunikacji w mediach społecznościowych miasta?
Rok współpracy: 2019

Social media dużych miast absolutnie nie muszą wiać nudą! Udowodniło to Miasto Poznań, które zdecydowało się na stworzenie aplikacji konkursowej w facebookowej zakładce. W rozgrywce można było wziąć udział, zarówno logując się zarówno poprzez komputer, jak i urządzenia mobilne. Cyklicznie, co kilka tygodni, w quizie pojawiały się nowe, sprawdzające wiedzę mieszkańców pytania, a na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody.
Cel
- Zwiększenie zaangażowania fanów na profilu facebookowym Miasta Poznań.
- Promowanie wiedzy na temat Poznania.
Propozycja rozwiązania
- Naszym zadaniem było kompleksowe stworzenie aplikacji konkursowej – począwszy od etapu projektów graficznych, opracowywania mechanizmu konkursowego i kodowania, poprzez przygotowanie regulaminu, aż po zaimplementowanie aplikacji do facebookowej zakładki na profilu Miasta Poznań.
- Na czym polegał mechanizm konkursowy? Cyklicznie, co kilka tygodni, w quizie pojawiały się nowe pytania – głównie sprawdzające wiedzę na temat Poznania oraz nowe, atrakcyjne nagrody do wygrania.
Efekty
-
W każdym quizie
brało udział nawet kilkaset osób, a sama rozgrywka okazała się świetnym sposobem na urozmaicenie komunikacji na fanpage’u marki i zwiększenie zaangażowania społeczności podczas wakacji w 2019 roku.
