Lafrentz Group

Rebranding grup marek z branży budowlanej

Rok współpracy: 2024

Grupa Lafrentz to uznana firma z trzydziestoletnim doświadczeniem, ekspert w dziedzinie infrastruktury, budownictwa i odnawialnych źródeł energii. Oferuje pełen zakres usług od projektowania, budowy, nadzoru, aż po zaawansowane wykończenia i realizację projektów związanych z odnawialnymi źródłami energii.

 

Wyzwanie

  • Każda z marek grupy Lafrentz, powstająca w różnych okresach, charakteryzowała się inną identyfikacją wizualną i stylem komunikacji. Pomimo tych różnic, marki często współpracowały, tworząc synergię i realizując kompleksowe projekty inwestycyjne. 
  • Rebranding miał na celu zjednoczenie wszystkich tych marek pod jednym spójnym wizerunkiem, który podkreśli ich wzajemne uzupełnianie się i lepiej odzwierciedli aktualną działalność oraz wartości Lafrentz Group. Zaadresuje także cele i plany na przyszłość, które chce realizować grupa w kolejnych latach.

Propozycja rozwiązania

  • Przeprowadziliśmy kompleksowe wywiady z managerami i dyrektorami marki, które umożliwiły nam zmapowanie kluczowych potrzeb oraz oczekiwań wobec nadchodzącej wizerunkowej zmiany.
  • Facylitacja 2 warsztatów, których rezultatem było wypracowanie szczegółowych potrzeb wszystkich działów firmy w zakresie wdrażania nowej identyfikacji.
  • Korzystając z perspektywy różnych grup klientów i działów wewnątrz organizacji, zredefiniowaliśmy DNA oraz język komunikacji organizacji.
  • Stworzyliśmy dwie nowe propozycje identyfikacji, z których finalnie rozwinęliśmy jeden koncept. Zaproponowaliśmy bardzo odważne, ale jednocześnie spójne z potrzebami i celami biznesowymi rozwiązanie – aby wszystkie marki funkcjonujące w ramach grupy Lafrentz miały tę samą nazwę bazową, co ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności grupy oraz podkreślenie synergii, jaka w niej zachodzi.
  • Stworzyliśmy brand booka (brand manual) oraz wybrane materiały wizualne.
  • Oprócz przygotowania materiałów, wspieraliśmy organizację i dział marketingu firmy w komunikacji rebrandingu oraz przygotowaniu do jego premiery. Zaprojektowaliśmy i wsparliśmy wdrożenie komunikacyjne, wspieraliśmy tworzenie materiałów komunikacyjnych. Dział marketingu, pracując z brand bookiem, mógł omawiać z nami kolejne materiały, konsultować swoje wątpliwości i planować pracę z nowym systemem.
  • grafika pani z wykrzyknikiem i książkami

Efekty

  • ręce wykonujące precyzyjne rysunki

    Nowa identyfikacja wizualna

    Stworzyliśmy kompleksowy brand book, dotyczący identyfikacji całej grupy Lafrentz oraz jej poszczególnych marek.

  • Materiały brandingowe

    Przygotowaliśmy wizytówki, papiery firmowe, szablony prezentacji, oznaczenia budynków, odzieży roboczej oraz inne niezbędne materiały. Wszystkie działy mogą dzięki temu regularnie i łatwo korzystać z ujednoliconych zasobów, co usprawnia ich pracę. Ponadto powstały prezentacje korporacyjne i sprzedażowe.

  • Komunikacja rebrandingu

    Kampania obejmowała komunikację w mediach społecznościowych, na stronie korporacyjnej oraz kreatywną wysyłkę do najważniejszych klientów i partnerów biznesowych. Dodatkowo, zadbaliśmy o komunikację wewnętrzną, informując pracowników o wprowadzonych zmianach oraz ich strategicznych założeniach z odpowiednim wyprzedzeniem.

nowe i stare logo. marki lafrentz
logo lafrentz w czterech kolorach
logo lafrentz
logotypy wszystkich marek lafrentz
sześć obrazków z logotypami
białe kaski z logo marki lafrentz
cztery projekty flag reklamowych
projekt i wizualizacja wizytówek leżących na betonowym blacie
lafrentz logo na czerwonym tle
logo i hasło marki z lewej strony grafiki, po prawej zdjęcie budowy biurowca
Lafrentz - referencje

Porozmawiajmy!

Czujemy, że możemy zrobić razem coś, o czym będzie głośno!

Powiedz nam, czego potrzebuje Twoja marka:

Grafika do formularza kontaktowego