Lafrentz Group
Rebranding grup marek z branży budowlanej
Grupa Lafrentz to uznana firma z trzydziestoletnim doświadczeniem, ekspert w dziedzinie infrastruktury, budownictwa i odnawialnych źródeł energii. Oferuje pełen zakres usług od projektowania, budowy, nadzoru, aż po zaawansowane wykończenia i realizację projektów związanych z odnawialnymi źródłami energii.
Wyzwanie
- Każda z marek grupy Lafrentz, powstająca w różnych okresach, charakteryzowała się inną identyfikacją wizualną i stylem komunikacji. Pomimo tych różnic, marki często współpracowały, tworząc synergię i realizując kompleksowe projekty inwestycyjne.
- Rebranding miał na celu zjednoczenie wszystkich tych marek pod jednym spójnym wizerunkiem, który podkreśli ich wzajemne uzupełnianie się i lepiej odzwierciedli aktualną działalność oraz wartości Lafrentz Group. Zaadresuje także cele i plany na przyszłość, które chce realizować grupa w kolejnych latach.
Propozycja rozwiązania
- Przeprowadziliśmy kompleksowe wywiady z managerami i dyrektorami marki, które umożliwiły nam zmapowanie kluczowych potrzeb oraz oczekiwań wobec nadchodzącej wizerunkowej zmiany.
- Facylitacja 2 warsztatów, których rezultatem było wypracowanie szczegółowych potrzeb wszystkich działów firmy w zakresie wdrażania nowej identyfikacji.
- Korzystając z perspektywy różnych grup klientów i działów wewnątrz organizacji, zredefiniowaliśmy DNA oraz język komunikacji organizacji.
- Stworzyliśmy dwie nowe propozycje identyfikacji, z których finalnie rozwinęliśmy jeden koncept. Zaproponowaliśmy bardzo odważne, ale jednocześnie spójne z potrzebami i celami biznesowymi rozwiązanie – aby wszystkie marki funkcjonujące w ramach grupy Lafrentz miały tę samą nazwę bazową, co ma na celu wzmocnienie rozpoznawalności grupy oraz podkreślenie synergii, jaka w niej zachodzi.
- Stworzyliśmy brand booka (brand manual) oraz wybrane materiały wizualne.
- Oprócz przygotowania materiałów, wspieraliśmy organizację i dział marketingu firmy w komunikacji rebrandingu oraz przygotowaniu do jego premiery. Zaprojektowaliśmy i wsparliśmy wdrożenie komunikacyjne, wspieraliśmy tworzenie materiałów komunikacyjnych. Dział marketingu, pracując z brand bookiem, mógł omawiać z nami kolejne materiały, konsultować swoje wątpliwości i planować pracę z nowym systemem.
Efekty
-
Nowa identyfikacja wizualna
Stworzyliśmy kompleksowy brand book, dotyczący identyfikacji całej grupy Lafrentz oraz jej poszczególnych marek.
-
Materiały brandingowe
Przygotowaliśmy wizytówki, papiery firmowe, szablony prezentacji, oznaczenia budynków, odzieży roboczej oraz inne niezbędne materiały. Wszystkie działy mogą dzięki temu regularnie i łatwo korzystać z ujednoliconych zasobów, co usprawnia ich pracę. Ponadto powstały prezentacje korporacyjne i sprzedażowe.
-
Komunikacja rebrandingu
Kampania obejmowała komunikację w mediach społecznościowych, na stronie korporacyjnej oraz kreatywną wysyłkę do najważniejszych klientów i partnerów biznesowych. Dodatkowo, zadbaliśmy o komunikację wewnętrzną, informując pracowników o wprowadzonych zmianach oraz ich strategicznych założeniach z odpowiednim wyprzedzeniem.