Allity - strategia marki w branży GSM
Strategia marki i komunikacji dla nowego brandu w branży GSM

Allity to marka oferująca szerokie portfolio akcesoriów mobilnych: od ładowarek, powerbanków, przez case’y i szkła ochronne, po akcesoria ułatwiające organizację elektroniki. Marka dostarcza produkty, które są all-in-one: budzą zaufanie (dzięki zastosowanym materiałom i technologii), stawiają na bezpieczeństwo i maksymalną funkcjonalność i klasyczny design. Brand dystrybuowany jest na rynku polskim i kilkunastu rynkach zagranicznych w Unii Europejskiej.
Cele
- Wprowadzenie na rynek europejski nowej marki oferującej akcesoria mobilne.
- Stworzenie strategii marki, w oparciu, o którą powstały: nazwa marki, branding, strategia komunikacji, pierwsze portfolio produktowe i strategia sprzedaży.
- Plan i koordynacja wdrożenia i wprowadzenia marki na rynek.
Propozycja rozwiązania
- Zaczęliśmy pracę od procesu analitycznego i discovery, który obejmował m.in.: analizę klientów i otoczenia: badania jakościowe z klientami oraz potencjalnymi klientami b2b, badania ilościowe z klientami b2b na rynku polskim i wśród klientów zagranicznych, analizę komunikacji marek konkurencyjnych; analizę marki i organizacji: wywiady z przedstawicielami różnych działów: od produktu, po sprzedaż, marketing i zarząd;
- Przygotowanie i facylitacja 3 warsztatów strategicznych z przedstawicielami różnych działów i managementem.
- Proces namingowy (tworzenie nazwy) dla marki wraz z analizą możliwości zastrzeżenia nazwy na terenie EU.
- Opracowanie systemu komunikacji wizualnej (branding marki – przeczytaj case study tutaj).
- Opracowanie strategii marki obejmującej: DNA marki, brand story, hasło, wyróżniki oraz rekomendacje dotyczące oferty, struktury zespołu, premiery itd.,
- Opracowanie strategii komunikacji z rekomendacjami wdrożenia komunikacji marki w momencie premiery i pierwszego roku funkcjonowania na rynku polskim i zagranicznych.
- Koordynacja i pomoc we wdrażaniu marki na rynek: rekomendacje produktowe i ścisła współpraca z Product Managerem, przygotowanie pierwszych projektów opakowań, przygotowanie wybranych materiałów graficznych, m.in. oferta sprzedażowa, layout e-commerce, wytyczne wizualne do sesji foto i wideo.
- Koordynacja prac zespołu wdrażającego markę na rynek, koordynacja prac agencji zewnętrznych i freelancerów tworzących materiały contentowe dla marki, bieżące doradztwo i pomoc dla innych firm współpracujących z marką mające na celu zadbanie o spójność komunikacji z wypracowaną strategią.
Efekty
-
Strategia marki i komunikacji
W efekcie przeprowadzonych analiz oraz prac strategicznych opracowaliśmy dokument, który zawiera m.in.: DNA marki, brand story, hasło, wyróżniki, rekomendacje dotyczące oferty, struktury zespołu, wdrożenia komunikacji marki w momencie premiery i pierwszego roku funkcjonowania na rynku polskim i zagranicznym.
-
Opracowanie strategii go-to-market
W ramach przygotowanej strategii marki, we współpracy z zespołem wdrożeniowym (sprzedaż, produkt, management) opracowaliśmy szczegółowy plan go-to-market zawierający rekomendacje pierwszych produktów, benchmarki cenowe, plan komunikacyjny i promocyjny.
-
Koordynacja wdrożenia strategii i wprowadzenia marki na rynek
W ramach współpracy z marką Allity po zakończeniu prac strategicznych i brandingowych, rozpoczęliśmy stałą współpracę w ramach, której odpowiadamy za koordynację wdrożenia marki na rynek polski i zagraniczne. Dbamy o współpracę zespołu in-house oraz agencji zewnętrznych i freelancerów zaangażowanych w projekt.





