Estrada Poznańska
Publikacja i promocja podcastów dla instytucji kultury
Estrada Poznańska to instytucja kultury i rozrywki znana na terenie Wielkopolski ( i nie tylko) od prawie 70 lat. Marka jest organizatorem kwalifikującego do Oskarów Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych „Animator”, poznańskiej Nocy Muzeów, cyklu teatralnego „Dzieciaki na Piętrze” oraz wielu innych wydarzeń odbywających się w różnych dzielnicach miasta.
W marcu 2020 roku, w związku z wybuchem pandemii oraz ograniczeniem większości podejmowanych przez organizację działań, zdecydowała się ona na utrzymanie kontaktu z Poznaniakami w nowy, dostosowany do zmienionej rzeczywistości sposób – produkcję i dystrybucję podcastów kulturalnych.
Cel
- Rozwinięcie streamingu podcastów – zupełnie nowego kanału komunikacji Estrady Poznańskiej.
Propozycja rozwiązania
- Stworzyliśmy profile 7 podcastów, które regularnie publikowaliśmy na 5 różnych platformach (Spotify, YouTube, Podigee, Apple Podcast, SoundCloud).
- Działania te uzupełniliśmy o odpowiednio targetowane kampanie Social Ads, osobne dla każdego z cyklów.
Efekty
-
122 odcinki
W ciągu 6 miesięcy opublikowaliśmy 122 odcinki podcastu.
-
7,5 mln zasięgu
W czasie 10 miesięcy, dzięki prowadzonym przez nas kampaniom Social Ads, Estrada Poznańska dotarła z nową formą komunikacji do ponad 7,5 miliona osób.
-
#zostańwdomu
Publikowane podcasty umożliwiły marce odnalezienie się w nowej rzeczywistości, a Poznaniakom pozostanie w kontakcie z kulturą, mimo domowej izolacji.