Fromażeria
Customer Journey i projekt komunikacji restauracji dla kilku grup odbiorców
Fromażeria to pierwsza w Polsce restauracja z cheese barem, w której ofercie znajduje się szeroki wybór rzemieślniczych serów, naturalnych win i alkoholi oraz dań restauracyjnych stworzonych na bazie sera. Marka i wyjątkowy lokal zrodziły się z miłości do sera, wina a przede wszystkim celebracji życia. W ofercie Fromażerii znajduje się szeroki wybór rzemieślniczych serów, naturalnych win i alkoholi oraz dań restauracyjnych stworzonych na bazie sera.
Jako MOX!E Agencja Kreatywna mieliśmy przyjemność stworzyć identyfikację wizualną marki, strategię komunikacji oraz odpowiadaliśmy za komunikację otwarcia lokalu przez pierwsze 3 miesiące.
Wyzwanie
- W jaki sposób zaprojektować wnętrze i standardy obsługi, które odzwierciedlą misję marki?
- Jak zaprojektować komunikację restauracji we wszystkich kanałach (online i offline)?
- Jak komunikować różnorodną ofertę (restauracja i cheese bar) do kilku grup odbiorców?
Propozycja rozwiązania
- Przeprowadziliśmy 2 warsztaty strategiczne z twórcami marki, w których pracowaliśmy nad określeniem grup gości, do których skierowana jest oferta oraz stworzyliśmy persony gości, które miały te grupy reprezentować.
- W oparciu o preferencje zdefiniowanych grup gości oraz ofertę i możliwości restauracji z cheese barem, stworzyliśmy ścieżki styku klienta z marką (Customer Journey) dla 6 różnych grup odbiorców, zawierające listę zadań dla marki do wykonania przed, w trakcie oraz po wizycie gościa w lokalu.
- Opracowaliśmy dokument strategiczny zawierający opis esencji marki, jak wyróżników, moodboardy wizualne oraz rekomendacje działań dla każdej z grup odbiorców dla zespołu (na potrzeby szkoleń obsługi i tworzenia komunikatów marketingowych).
Efekty
-
Opracowaliśmy język komunikacji marki.
W dokumencie strategicznym opisaliśmy wartości, wyróżniki oraz język (słowny i wizualny), jakim posługuje się marka.
-
Stworzyliśmy 6 różnych grup docelowych,
które uwzględniane są w komunikacji i ofercie lokalu. Dla każdej z grup przygotowaliśmy reprezentantów (persony) ze wskazaniem ich obaw, oczekiwań oraz korzyści, jakie dają marce.
-
Opracowaliśmy plan komunikacyjny
oraz rekomendacje działań dla marki na czas promocji otwarcia (z uwzględnieniem komunikacji przed startem oraz w kolejnych miesiącach).