Uczelnia Wyższa
Influencer Marketing wspomagający proces rekrutacji na studia
Wiosną 2022 stanęliśmy przed zadaniem przeprowadzenia kampanii influencer marketingowej dla prywatnej uczelni wyższej z Poznania. Kierując komunikację do ówczesnych maturzystów, marka chciała zachęcić ich do wyboru studiów zgodnego z ich pasją i talentami, a nie oczekiwaniami społecznymi. W tym celu przygotowała m.in. internetowy quiz pozwalający na dobranie kierunku do osobistych zainteresowań i umiejętności maturzystów.
Naszym zadaniem było wypromowanie kierunków studiów, na które prowadzona była rekrutacja. Z uwagi na grupę docelową, jaką są nastolatkowie postawiliśmy na TikTok i influencer marketing.
Wyzwanie
- Przeprowadzenie kampanii informacyjnej i wizerunkowej z udziałem influencerów kierujących swoją komunikację do maturzystów na platformie TikTok.
Propozycja rozwiązania
- Działania rozpoczęliśmy od dokładnego researchu influencerów i stworzenia bazy rekomendowanych twórców wpisujących się zarówno w przekaz kampanii, jak i osobowość marki.
- Zajęliśmy się kontaktem z influencerami, ustalaniem warunków współprac i negocjacjami.
- Zadbaliśmy o wszelkie niezbędne formalności i podpisanie umów.
- Konsultowaliśmy przygotowywane przez influencerów treści, prowadziliśmy nadzór nad bieżącymi publikacjami i raportowaliśmy wyniki publikacji.
Efekty
-
9 publikacji
W czasie pierwszego miesiąca kampanii o działaniach marki opowiedziało 9 influencerów, którzy swoją komunikację kierują do maturzystów.
-
19 tysięcy adresów e-mail
Sumarycznie po wszystkich publikacjach influencerów, w przeciągu 24 h od publikacji aż 19 tys. maturzystów wypełniło quiz i zostawiło swój adres e-mail w bazie.
-
1 mln wyświetleń
Opublikowane przez influencerów materiały osiągnęły łącznie ponad milion organicznych wyświetleń w ciągu pierwszego tygodnia od publikacji.