Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków
Strategia promocji nowych produktów
Rok współpracy: 2023
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków to państwowa instytucja kultury podlegająca pod Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jej celem jest upowszechnianie wysokiego standardu prac prowadzonych przy zabytkach, prowadzenie badań archeologicznych i konserwatorskich, popularyzacja dobrych praktyk oraz edukowanie w zakresie historii konserwacji. Upowszechnia wiedzę o polskim dziedzictwie poprzez warsztaty i szkolenia dla specjalistów, ale również poprzez wydarzenia popularyzatorskie i kampanie społeczne.
Cel
- Kreowanie popytu na spotkania z zabytkami i budowanie wizerunku NIKZ jako nowoczesnej instytucji poprzez promocję 3 nowych produktów: portalu Spotkania z zabytkami, aplikacji MonumentApp, nowej odsłony kwartalnika Spotkania z Zabytkami.
- Opracowanie koncepcji komunikacji dla kampanii skutecznej kampanii marketingowej wspierającej premierę w.w. produktów.
Propozycja rozwiązania
- Opracowaliśmy główną ideę dla kampanii dedykowanej trzem produktom tworzonym przez NIKZ: portalowi internetowemu Spotkania z zabytkami, kwartalnikowi Spotkania z Zabytkami oraz aplikacji mobilnej MonumentApp.
- Stworzyliśmy główne hasło kampanii i jej storytelling.
- Stworzyliśmy Key Visual dla kampanii, dostosowując go do każdego z trzech produktów.
- Przygotowaliśmy koncepcję, scenariusz, a także nadzorowaliśmy produkcję i postprodukcję czterech spotów wideo, które miały na celu promocję wymienionych produktów.
- Stworzyliśmy nowe profile dla magazynu oraz portalu i aplikacji na Facebooku i Instagramie, które zintegrowaliśmy w jedno scentralizowane konto biznesowe Meta.
- Byliśmy odpowiedzialni za opracowanie graficzne i tekstowe oraz publikację pierwszych materiałów na mediach społecznościowych.