PESTO restauracja
Jak zamienić tani fast food w elegancką restaurację?
Restauracja PESTO w Luboniu serwuje włoską kuchnię, z menu opartym tylko na świeżych składnikach, łączącym prostotę z najlepszym smakiem. W roku 2017 właściciele postawili na całkowity rebranding połączony ze zmianą modelu biznesowego: z małego bistro sprzedającego porcje makaronów na wynos, w elegancką restaurację serwująca śniadania, pizzę i oferującą szeroką kartę win.
Wyzwanie
- Jak zmienić wizerunek lokalu gastronomicznego, który wcześniej sprzedawał proste i tanie dania na wynos?
- Jak dostosować istniejący projekt architektoniczny do grup docelowych, które chce przyciągać marka?
- Jak przełożyć nowy wizerunek restauracji na kolejne punkty działające, jako lokale typu bistro z ofertą na wynos?
Propozycja rozwiązania
W ramach pracy warsztatowej z właścicielami i zespołem tworzącym markę stworzyliśmy nową strategię komunikacji zawierającą:
- nowy język marki i moodboard wizualny,
- nowe grupy docelowe, dla których tworzona jest komunikacja (w Luboniu, Poznaniu oraz wybranych miejscowościach wokół),
- wskazówki i prezentacje dla wszystkich osób tworzących markę: od architektów, po managerów rekrutujących zespół, przez obsługę, grafików i fotografów,
- wytyczne do nowej strony internetowej (czytaj więcej tutaj),
- plan komunikacji w Social Mediach dla pierwszych 3 miesięcy funkcjonowania lokalu.
Efekty
-
Dzięki nowej strategii komunikacji
i bliskiej współpracy naszego zespołu z biurem architektonicznym, możliwe było wprowadzenie drobnych zmian do wnętrza restauracji.
-
Liczba rezerwacji
w pierwszych 4 tygodniach funkcjonowania restauracji po rebrandingu o 50% przewyższyła targety sprzedażowe.
-
PESTO restauracja
jest najchętniej odwiedzanym i bardzo wysoko ocenianym lokalem w Luboniu (zarówno ze strony mieszkańców Poznania jak i okolicznych miejscowości).