Pijalnia Wódki i Piwa
Budowanie społeczności i integracja ponad 20 fanpage'ów sieci franczyzowej
Pijalnia Wódki i Piwa to najszybciej rozwijający się koncept shot bistro barów w naszym kraju i kultowa marka rozpoznawana przez ponad 80% pełnoletnich (i nie tylko ;)) Polaków.
Sieć, będąca jedną z marek grupy Mex Polska, działa na rynku od 2010 roku i może poszczycić się imponującą liczbą ponad 36 lokali oferujących swoim gościom sentymentalną i nieco ironiczną podróż do czasów PRL-u.
Wyzwanie
- Integracja prawie 30 indywidualnych fanpage’ów pojedynczych lokali w jedną sieć, która pozwoli na obniżenie kosztów obsługi i odciążenie z liczby obowiązków managerów poszczególnych pijalni.
- Stworzenie spójnego wizerunku marki na 2 scentralizowanych profilach i zwiększenie zaangażowania pod publikowanym contentem.
Propozycja rozwiązania
- Współpracę rozpoczęliśmy od stworzenia strategii komunikacji dla Social Mediów Pijalni Wódki i Piwa.
- Zarekomendowaliśmy stworzenie spójnej struktury profili na platformie Facebook, która połączyła ponad 20 fanpage’ów aktualnie funkcjonujących franczyz i lokali własnych.
- W pierwszych miesiącach od zaakceptowania nowej strategii i integracji profili przejęliśmy opiekę nad publikacjami marki.
- W celu zobrazowania zabawnych i kojarzących się z marką sytuacji, do współpracy zaangażowaliśmy ZUCH Rysuje – grafika i blogera, który świetnie wpisał się w język komunikacyjny Pijalni.
- Przeprowadziliśmy również skalibrowane kampanie Social Ads, których celem było zadbanie o zwiększenie zasięgu oraz zaangażowania + promocję nowych produktów w ofercie.
Efekty
-
1 profil
Stworzyliśmy jeden, główny fanpage marki, który mógł być obsługiwany przez dział marketingu i jednocześnie publikował automatycznie posty na profilach facebookowych poszczególnych lokalizacji.
-
44k zaangażowania
Dzięki nowej strategii komunikacji, odpowiedniej moderacji i działaniom content marketingowym podnieśliśmy zaangażowanie na Facebooku do ponad 44 tysięcy zainteresowanych użytkowników miesięcznie.
-
1077% polubień
W 6 miesięcy ponad 10 razy zwiększyliśmy również liczbę polubień profilu marki Pijalnia Wódki i Piwa na Instagramie.