Tauron
Nowa strategia marki z branży energetycznej

Grupa TAURON dostarcza ponad 51 TWh energii elektrycznej rocznie do ponad 5,6 milionów klientów końcowych, co sprawia, że jest największym dystrybutorem energii elektrycznej w Polsce. Grupa TAURON jest także drugim co do wielkości producentem i sprzedawcą energii w kraju, a także największym dostawcą ciepła na Górnym Śląsku.
Wyzwanie
- W związku z publikacją nowej Strategii Grupy TAURON na lata 2022-2030 z perspektywą do 2050, marka TAURON potrzebowała nowej strategii marki, która byłaby spójna z planami grupy oraz odpowiadała na aktualne zmiany społeczne i oczekiwania klientów. Grupa TAURON jest w procesie dekarbonizacji i chce mocniej komunikować swoje osiągnięcia oraz cele zawiązane z wprowadzaniem odnawialnych źródeł energii.
Propozycja rozwiązania
- Analiza otoczenia zewnętrznego (komunikacja marek zagranicznych oraz polskich z sektora energetycznego).
- Analiza wewnętrzna marki TAURON obejmująca: wywiady pogłębione z managerami reprezentującymi kluczowe działy, audyt komunikacji marki.
- Pozycjonowanie i zweryfikowanie archetypu marki TAURON.
- Przygotowanie oraz moderacja 2 spotkań warsztatowych (w tym jednego z ponad 50 przedstawicielami działów komunikacji z różnych spółek Grupy Tauron).
Efekty
-
Zapis pozycjonowania
Opracowaliśmy finalny zapis pozycjonowania, czyli prezentację zawierającą zaktualizowany archetyp, wartości oraz misję marki TAURON.
-
Zaangażowanie zespołu
W procesie tworzenia nowego pozycjonowania marki TAURON brało udział ponad 50 manager_ i specjalist_ reprezentujących różne spółki Grupy TAURON, którzy stali się naturalnymi ambasador_mi nowej strategii.
-
strategia w praktyce
Pozycjonowanie marki TAURON zostało rozbudowane i uzupełnione o rekomendacje działań, które należy rozwijać, by wartości i misja marki były jeszcze bardziej widoczne w komunikacji (zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej).
