36 MINUT
Jak uspójnić komunikację w Social Mediach sportowej sieci franczyzowej?
36 MINUT to ponad 40 butikowych klubów sportowych zbudowanych w formie franczyzy. Sieć korzysta z innowacyjnego konceptu: cały trening obejmujący ćwiczenie wszystkich partii mięśni trwa dokładnie 36 minut. Z pomocą kompleksowego wsparcia specjalistów (fizjotrenerów oraz dietetyków) oraz nowoczesnej technologii marka umożliwia korzystającym z jej usług klientom utrzymanie zdrowia, kondycji oraz dobrego samopoczucia, a dodatkowo tworzy zgrane społeczności, których członkowie nawzajem wspierają się w osiąganiu sportowych celów.
Cel
- Integracja indywidualnych fanpage’ów klubów w jedną sieć, która pozwoli na stworzenie spójnego wizerunku franczyzy w social mediach.
- Wsparcie procesu sprzedaży karnetów poprzez działania prowadzone za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Propozycja rozwiązania
- Współpracę rozpoczęliśmy od stworzenia taktyki komunikacji w SoMe marki.
- Zarekomendowaliśmy stworzenie spójnej struktury profili na platformie Facebook, która połączyła prawie 40 fanpage’ów aktualnie funkcjonujących klubów.
- Stworzyliśmy dokument kwartalnego planu komunikacji, zbierającego wszelkie planowane tematy publikacji umożliwiający zaproszenie specjalistów z poszczególnych klubów 36 MINUT do współtworzenia merytorycznego contentu.
- Zajęliśmy się przygotowywaniem, publikacją oraz promowaniem treści na platformach Facebook i Instagram przy pomocy kampanii Social Ads, a także moderacją aktywności pojawiającej się na profilu.
Efekty
-
1 profil
Stworzyliśmy jeden, główny fanpage marki na platformie Facebook, który pozwalał na automatycznie publikowanie zamieszczanych postów na profilach poszczególnych klubów.
-
Ponad 100% wzrostu
W 3 miesiące działań zgodnych z nową strategią komunikacji w Social Mediach marka odnotowała:
+84% wzrost odbiorców,
+65% wzrost reakcji,
+150% wzrost komentarzy. -
+562% follow
W analizie rok do roku marka odnotowała znaczne wzrosty w działaniach organicznych, zarówno pod kątem liczby obserwujących:
+562% followersów na Instagramie,
+269% polubień na Facebooku,
jak i zasięgu treści:
+1 200% na Facebooku,
+14 700% na Instagramie.