CTT Uniwersytet Gdański
Nowa strategia komunikacji dla Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Gdańskiego
Głównym celem Centrum Transferu Technologii Uniwersytetu Gdańskiego jest komercjalizacja wyników badań naukowych i prac rozwojowych, które powstają na uniwersytecie. Centrum popularyzuje współpracę nauki z biznesem, m.in. przez kompleksowe realizowanie procesów ochrony patentowej oraz ochrony własności intelektualnej.
Wyzwanie
- Zdobycie informacji nt. grup docelowych CTT Uniwersytetu Gdańskiego, na podstawie których zostanie przygotowana strategia komunikacji i pozycjonowania marki wraz z planem działań, które doprowadzą do wzrostu świadomości usług realizowanych przez Centrum.
- Wykreowanie pozytywnego wizerunku Centrum Transferu Technologii w otoczeniu, wśród pracowników naukowych oraz przedstawicieli biznesu.
Propozycja rozwiązania
- Rozpoczęliśmy od analizy, która obejmowała: analizę dotychczasowych działań marki oraz jej otoczenia; wywiady pogłębione z przedstawicielami marki, w celu zebrania wyzwań do procesu strategicznego.
- Badanie potrzeb klientów w formie wywiadów pogłębionych z przedstawicielami wybranych grup odbiorców: pracowników naukowych oraz przedstawicieli biznesu.
- Przygotowanie oraz facylitacja dwóch spotkań warsztatowych z osobami tworzącymi markę.
- Opracowanie finalnego dokumentu strategii komunikacji.
Efekty
-
Raport i podsumowanie
Efektem końcowym każdego etapu prac było podsumowanie w formie raportu omawianego razem z przedstawicielami marki.
-
Strategia marki
Finalny dokument strategii pozycjonowania marki wraz z segmentacją klientów, targetowaniem, określeniem filozofii marki, RTB, USP, opracowaniem kluczowych komunikatów i haseł marki.
-
Action plan
W strategii marki zawarliśmy rekomendacje działań marketingowych wraz z podziałem na odpowiednie kanały dostosowane do oczekiwań grup docelowych i możliwości operacyjnych CTT.