DataPax
Strategia firmy z sektora produkcyjno-logistycznego

DataPax specjalizuje się w optymalizacji systemów produkcji i dystrybucji, zwiększając ich efektywność. Firma oferuje kompleksowe usługi konsultingowe, w tym analizę procesów, rekomendacje zmian oraz wdrażanie nowych rozwiązań. Dzięki zaawansowanym technologiom i automatyzacji, DataPax pomaga firmom produkcyjnym i dystrybucyjnym w eliminacji problemów takich jak chaos informacyjny, zwiększone koszty operacyjne, brak rąk do pracy, ograniczona dostępność produktów czy wydłużone terminy realizacji zleceń.
Wyzwanie
- Firma DataPax postanowiła odświeżyć swój wizerunek i stworzyć nową stronę internetową. W trakcie tego procesu ujawniono brak wyraźnych wyróżników marki, co komplikowało określenie zawartości strony. Z powodu braku jasnych założeń strategicznych i komunikacyjnych, zwrócili się do nas o opracowanie spójnej strategii, która precyzyjnie zdefiniuje ofertę oraz wzmocni przekaz organizacji.
Propozycja rozwiązania
- Przeprowadziliśmy kompleksowe wywiady z osobami tworzącymi markę, które umożliwiły zmapowanie kluczowych trendów branżowych, zachowań zakupowych klientów, szans rynkowych oraz mocnych stron organizacji.
- Przeprowadziliśmy badania jakościowe z dotychczasowymi klientami i zebraliśmy ważne insight pomocne w wypracowywaniu komunikacji oferty i value proposition marki.
- Analizowaliśmy język i kanały komunikacji firm konkurencyjnych na rynku polskim oraz zbieraliśmy inspiracje i benchmarki z zagranicznych marek.
- Przygotowaliśmy i moderowaliśmy dwa warsztaty z udziałem interdyscyplinarnego zespołu DataPax. Pracowaliśmy nad wybranymi w ramach badań i analiz uzyskanymi insightami, odpowiadaliśmy na pain points klientów oraz wypracowaliśmy unikalną propozycję wartości (UVP) i kluczowe korzyści marki (RTB), zapewniając spójność strategii z oczekiwaniami rynku.
Efekty
-
Strategia marki
Opracowaliśmy strategię marki, która podkreśla przewagi konkurencyjne DataPax, definiuje zakres oferty usług doradczych i podkreśla korzyści płynące z konsultacji.
-
Oferta w 3 prostych krokach
Opracowaliśmy konkretną i zrozumiałą ofertę usług doradczych, podzieloną na proces składający się z 3 etapów. Dzięki temu oferta DataPax stała się bardziej czytelna dla klientów i zespołu sprzedażowego.
-
Argumenty sprzedażowe
Dla kluczowych interesariuszy, takich jak dyrektorzy,, menedżerowie i kierownicy linii produkcyjnych, stworzone zostały argumenty sprzedażowe oparte na realnych case’ach i ofercie firmy. Dzięki temu język korzyści jest skoncentrowany na ich indywidualnych potrzebach i oczekiwaniach, co dodatkowo wzmacnia skuteczność komunikacji marki.
