MBM Solar
Strategia komunikacji i plan marketingowy dla firmy z branży fotowoltaicznej
MBM Solar to marka, której priorytetem jest dbanie o dobrą energię – zarówno tę odnawialną, jak i w relacjach z klientami oraz dostawcami. Dzięki instalacjom fotowoltaicznym firma chce wnieść realną zmianę w życie odbiorców swoich usług – zapewnić możliwość inwestowania w przyszłość, stabilność finansową oraz zdrowsze środowisko.
Cel
- Zbudowanie silnego wizerunku marki, wprowadzenie spójnej komunikacji oraz dotarcie do nowych klientów i zwiększenie sprzedaży.
Propozycja rozwiązania
- Współpracę rozpoczęliśmy od serii wywiadów pogłębionych z kluczowymi klientami MBM Solar oraz dwóch dni warsztatów strategicznych z jej twórcami, w czasie których wspólnie dyskutowaliśmy nad wartościami marki, jej osobowością oraz grupami docelowymi.
- Opracowaliśmy persony i ścieżki klientów, DNA marki oraz rekomendacje umożliwiające przełożenie ich na konkretne działania (zaczynając od strony internetowej i mediów społecznościowych aż po kampanie online i systemy sprawnego zarządzania celami).
- Przygotowaliśmy także nowy claim marki: „Przyszłość jest słoneczna”.
Efekty
-
Dokument strategiczny
W efekcie przeprowadzonej przez nas pracy marka otrzymała dokument zawierający rozbudowaną strategię komunikacji, ułatwiającą szybsze podejmowanie kluczowych decyzji i będącą drogowskazem w codziennie prowadzonych działaniach.
-
Plan marketingowy
Uzupełnieniem działań był plan marketingowy przedstawiający opis kroków umożliwiających stopniowe wdrażanie nowych wizji w biznesowe realia.
-
Prezentacja dla zespołu marki
Powstała również prezentacja, która pomogła marce zakomunikować wewnątrz zespołu zmiany związane z nową strategią komunikacji.