Domneo.pl
Strategia komunikacji dla marki Domneo.pl – e-commerce w branży łazienkowej
Domneo.pl to innowacyjny sklep internetowy B2C dla branży wyposażenia wnętrz, ze szczególnym wskazaniem na branżę łazienkową. Marka posiada unikalną ofertę, w tym produkty od czołowych światowych producentów i znanych marek.
Głównym wyróżnikiem Domneo.pl jest usługa “gotowe łazienki”, w ramach której klienci mogą kupić cały projekt łazienki (zawierający wszystkie elementy wyposażenia) jednym kliknięciem, bezpośrednio przez stronę online. Domneo.pl posiada setki gotowych aranżacji, które projektanci marki dostosowują do wymiarów pomieszczenia gratis.
Cel
- Stworzenie nowej wyróżniającej się marki w branży łazienkowej, która będzie liderem w kategorii zakupów online w kontekście urządzania łazienki, a w kolejnych latach innych pomieszczeń i akcesoriów do domu.
- Stworzenie komunikacji oraz wartości marki, które będą rozwiązaniem i odpowiedzią na realne potrzeby i problemy klientów oraz będą wspierać nowe rozwiązanie, jakim jest zakup pełnego wyposażenia i elementów łazienki na podstawie gotowych inspiracji.
- Opracowanie unikatowego języka i sposobów komunikacji marki, które pozwolą na jej wyróżnienie, pozytywny odbiór wśród klientów i budowanie pozycji lidera w kategorii.
Propozycja rozwiązania
- Przeanalizowaliśmy potrzeby klientów, markę i jej otoczenie. Analiza obejmowała m.in. badania jakościowe: wywiady pogłębione z potencjalnymi klientami, badania ilościowe z reprezentantami grup docelowych, wywiady z osobami tworzącymi markę, analizę języka oraz kanałów komunikacji konkurencji, analizę trendów.
- Przeprowadziliśmy serię warsztatów strategicznych, na których wraz z zespołem marki zdefiniowaliśmy główne grupy docelowe, misję oraz wyróżniki marki.
- Stworzyliśmy strategię marki oraz strategię komunikacji z planem działania i przykładami jego realizacji w priorytetowych kanałach dostosowanych do marki.
Efekty
-
UVP marki
Dzięki przeprowadzonym badaniom i analizom, stworzyliśmy UVP (Unique Value Proposition) dla Domneo.pl i wykreowaliśmy główną misję marki zamkniętą w jednym, krótkim zdaniu.
-
Strategia marki
W wyniku analiz oraz prac warsztatowych przygotowaliśmy skondensowany dokument, który zawiera najważniejsze wartości i wyróżniki marki, jej pozycjonowanie, definiuje jej charakter (w warstwie tekstowej i wizualnej) oraz propozycję wartości dla klientów docelowych.
-
Action plan i strategia komunikacji
W oparciu o zaakceptowaną strategię marki stworzyliśmy strategię komunikacji z planem działań dla 12 miesięcy, KPI wyznaczonymi dla każdego z wybranych w toku prac strategicznych kanałów oraz wytycznymi do kreacji marketingowych i sprzedażowych.