Varsztatovnia
Taktyka komunikacji w SoMe wspierająca sprzedaż warsztatów
Varsztatovnia to największy non-profit inkubator warsztatowy prowadzący zajęcia online oraz stacjonarnie – w miastach na terenie całej Polski. Marka działa na rzecz zwiększenia dostępności sztuki, zrzeszając początkujących artystów, pasjonatów, niezależnych twórców i budując inkluzywną społeczność opartą na wolności oraz tolerancji.
Cel
- Opracowanie koncepcji kreatywnej i planu działania w social media, który zwiększy zaangażowanie oraz obniży koszty konwersji.
- Zwiększenie rozpoznawalności marki Varsztatovnia, która wpłynie na zwiększenie sprzedaży warsztatów.
Propozycja działania
- Współpracę rozpoczęliśmy od analizy dotychczasowych działań marki na Social Mediach oraz audytu kampanii Social Ads.
- Przeprowadziliśmy warsztaty strategiczne z twórcami Varsztatovni, w trakcie których pracowaliśmy nad określeniem wyróżników marki, grup docelowych i ich ścieżek zakupowych.
- W oparciu o zebrane informacje opracowaliśmy dokument taktyki działań w Social Mediach wraz z rekomendacjami umożliwiającymi skuteczne przełożenie nowych planów marki na jej komunikację w internecie.
Efekty
-
DNA marki
W dokumencie strategicznym opisaliśmy brand story, wartości i wyróżniki Varsztatovni pomagające utrzymać spójność komunikacji współtworzącemu markę zespołowi.
-
4 persony
Opisaliśmy 4 kluczowe grupy docelowe wraz z personami, umożliwiającymi skutecznie targetowanie prowadzonych działań.
-
5A
Opracowaliśmy również ścieżki zakupowe, pozwalające marce precyzyjnie adresować potrzeby klientów na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego.