TU.REStAURANT
Strategia marki i komunikacji dla nowej marki restauracyjnej w Poznaniu
Marka TU.REStAURANT w Poznaniu to renomowana restauracja, ciesząca się uznaniem zarówno wśród lokalnej społeczności, jak i odwiedzających miasto. Za powstaniem i organizacją tego unikalnego miejsca stoi męska część rodziny Fiedorów – Karol, Adam, Maksymilian i Gustaw. Projekt jest prowadzony przez Karola, który jest jednocześnie doświadczonym architektem, będącym członkiem IARP i SARP i prowadzącym biuro projektowe CDF Architekci.
Znana z wysokiej jakości kulinariów oraz eleganckiego wystroju wnętrza, TU.REStAURANT jest popularnym miejscem dla miłośników wykwintnej kuchni i unikalnych doświadczeń kulinarnych. W 2023 roku otrzymała wyróżnienie Bib Gourmand od Michelin Guide.
Cel
- Stworzenie założeń do brandingu i namingu nowej marki restauracyjnej w Poznaniu.
- Opracowanie strategii marki i komunikacji oraz planu i koncepcji promocji restauracji marki, która pozwoli na jej dalszy rozwój.
Propozycja rozwiązania
- Przeprowadziliśmy dwa spotkania warsztatowe, w których wzięli udział członkowie interdyscyplinarnego zespołu: inwestorzy, właściciele, menedżerowie lokalu, szef kuchni oraz zespół marketingowy, dotyczące głównych kierunków rozwoju strategicznego marki.
- Przeanalizowaliśmy bieżące trendy społeczne o potencjalnym wpływie na markę oraz określiliśmy jej grupy docelowe i ich potrzeby.
- Stworzyliśmy finalną strategię marki oraz strategię komunikacji.
Efekty
-
Strategia marki
Stworzyliśmy strategię marki, w której m.in. określiliśmy wartości marki, główne persony i ich potrzeby, wykreowaliśmy brand story, hasło, moodboardy wizualne, granice marki, język oraz punkty styku na ścieżce komunikacji z gośćmi.
-
Strategia komunikacji
Stworzyliśmy strategię komunikacji, w której zdefiniowaliśmy priorytetowe kanały komunikacji oraz zaproponowaliśmy działania komunikacyjne przed otwarciem i tuż po nim. Dokument uwzględniał potrzeby komunikacji zarówno na zewnątrz, kierowanej do gości i partnerów, jak i wewnątrz, wspierającej współpracowników i zespół.