Jak dostosować działania marketingowe do koronawirusa?
Jak dostosować działania marketingowe do obecnej sytuacji? Wyłączać całkowicie kampanie reklamowe, czy prowadzić je dalej? Jak komunikować się z klientami podczas pandemii? Wiemy, że mierzycie się z podobnymi dylematami, dlatego postanowiliśmy się podzielić naszymi wskazówkami!
Zaczynimy od kampanii Facebook Ads oraz Google Ads
Jesteśmy zdania, że to nie jest dobry czas na ich wyłączenie – odbiorcy i potencjalni klienci nie powinni zapominać o Waszej marce, szczególnie w sytuacji kryzysowej. Jednak musicie pamiętać, żeby dostosować kreacje reklamowe do obecnych realiów. Jeśli jesteście marką gastronomiczną, to koniecznie podkreślajcie, że Wasze dania można zamawiać na wynos lub z dowozem. Jeżeli prowadzicie sklep internetowy, to zdecydowanie zaznaczcie, że Wasz e-commerce gwarantuje zakupy online bez wychodzenia z domu. Bez względu na to, czym się zajmujecie nie zapomnijcie dodać, że dbacie o bezpieczeństwo swoich pracowników oraz klientów. Podsumowując – dostosujcie treści reklam do obecnej sytuacji i pamiętajcie, by zapewnić klientów, że robicie wszystko, by w tych trudnych czasach spełnić ich oczekiwania.
Jak dostosować komunikację w social mediach?
Naszym zdaniem warto postawić na szczerość! Każda osoba ma świadomość, że znajdujemy się w nowej sytuacji, na którą nie byliśmy w pełni przygotowani. Wasi klienci nie są wyjątkiem, dlatego jeżeli prowadzicie komunikację w mediach społecznościowych według starych zasad i założeń, to może to zostać odebrane, jako nieszczerość lub ignorowanie, czy nawet zaprzeczanie rzeczywistości. Nie róbcie tego i mówcie wprost – sytuacja jest trudna, nie jest nam łatwo, potrzebujemy Was bardziej, niż kiedykolwiek. Jeśli macie lojalnych lub stałych odbiorców, to na pewno docenią taki przekaz! Kto wie, być może tą szczerością przekonacie do siebie także nowe osoby.
Dlaczego warto postawić na sprzedaż online?
Jeśli jesteście marką modową, to jest to dobry moment, aby skupić się na sprzedaży przez e-commerce. Jeżeli nie posiadacie własnego sklepu internetowego i nie planujecie tego zmienić, to zawsze możecie dołączyć do platform typu Showroom, Zalando, czy About You. Restauracje i knajpy mają z kolei szeroki wybór portali oferujących zamawianie jedzenia online. Głodny.pl, Pyszne.pl i Uber Eats to tylko niektóre z nich. Ale dlaczego w ogóle warto postawić na sprzedaż online? Ponieważ to część rynku, która notuje ogromne wzrosty – szczególnie w dobie koronawirusa. Po zakończeniu pandemii to się nie zmieni, ponieważ handel internetowy nie bez powodu jest nazywany przez specjalistów przyszłością. Pora, żebyście zostali jej częścią 🙂
To czas na społeczną odpowiedzialność biznesu
Trudne czasy pandemii to bardzo dobry moment na działania z obszaru CSR! Aktualnie wszyscy powinniśmy się wpierać, dlatego jeśli Wasza firma może sobie na to pozwolić, to powinna się włączyć w działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. To nie musi oznaczać wyłącznie przekazania dużej sumy pieniędzy – trwa teraz wiele akcji, do których marki mogą włączyć się mniejszym kosztem. #PosiłekDlaLekarza to inicjatywa, którą są w stanie wspierać restauracje. Marki modowe mogą na przykład zająć się szyciem maseczek lub niezbędnych ubrań ochronnych dla personelu medycznego. Agencje takie, jak MOXIE również mogą pomagać oferując darmowe usługi dla firm mierzących się z kryzysem.
Dlaczego warto to robić? Ponieważ to nie tylko świetnie wpłynie na nasz wizerunek, ale przede wszystkim pokaże, że mamy dobre serca i chęci. Dzięki temu, gdy sami znajdziemy się w sytuacji kryzysowej, być może i do nas zostanie wyciągnięta pomocna dłoń. Pamiętajcie, aby o działaniach CSR zawsze myśleć w szerszej perspektywie!
A jeśli nie macie pomysłu na to, jakie działania marketingowe teraz prowadzić, to zachęcamy do bezpłatnej konsultacji przez adres porozmawiajmy@moxie.pl.