COVID-19 Jak pandemia zmienia zachowania społeczne?
I jak biznes może się do nich dostosować?
Na podstawie danych z GUS i raportów opublikowanych we wrześniu 2020 Arieta Prusak omawia i analizuje zmiany w zachowaniach zakupowych w Polsce. W ilu gospodarstwach domowych odnotowano pogorszenie sytuacji finansowej z powodu pandemii? Jaki procent klientów nie wrócił do zakupów w sklepach stacjonarnych po kwarantannie? Jak szybko po okresie kwarantanny poprawiły się w Polsce nastroje konsumenckie? Jak wielką wagę przywiązujemy obecnie do lokalnych produktów, bezpieczeństwa oraz działań marek zabezpieczających miejsca pracy?
Odpowiedź na te pytania oraz rekomendacje działań, jakie powinny podejmować marki w nadchodzących dniach i miesiącach znajdziecie w najnowszym odcinku MOXIEtalks na Spotify, YouTube, Apple Podcast i Podigy.
Rok 2020 zapisze się na kartach historii jako ten, w którym nic nie jest pewne i wszystko może się wydarzyć. Nigdy wcześniej w globalnym kapitalistycznym świecie na taką skalę nie wstrzymano produkcji, podróży, nie odwołano tak wielu wydarzeń. Epidemia koronawirusa sprawiła, że społeczeństwa i gospodarki wszystkich państw musiały się zatrzymać. Ponieważ taka sytuacja, jak w marcu i kwietniu 2020 nigdy wcześniej nie miała miejsca, trudno było też przewidzieć, jakie będą scenariusze przyszłości (nadal jest to swego rodzaju “wróżenie z fusów”).
Najbezpieczniejszym rozwiązaniem, które może pomóc markom podejmowanie biznesowych decyzji w 2020 roku jest więc analiza dotychczasowych zachowań konsumentów oraz badania na temat bieżącej sytuacji. Na potrzeby tego podcastu zebraliśmy dane opublikowane we wrześniu 2020 m.in. z Głównego Urzędu Statystycznego na temat nastrojów konsumenckich, w raporcie KPMG “Nowa rzeczywistość. Konsument w dobie COVID-19. Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków w dobie koronawirusa” oraz PMR “Koronawirus a zmiany zachowań konsumentów w Polsce 2020”.
Co powinny robić marki, żeby dostosować się do zmieniającej pandemicznej rzeczywistości?
- Aktualizuj ścieżki zakupowe swoich klientów, dostosuj biznes do nowych zwyczajów i potrzeb.
- Twórz własne kanały sprzedaży online z wygodnymi i rozbudowanymi opcjami dostawy.
- Dbaj o lojalną społeczność w Mediach Społecznościowych.
- Inwestuj w reklamę online.
- Produkuj lokalnie i informuj o tym swoich klientów.
- Analizuj i wykorzystuj dane na temat lojalnych klientów w programie lojalnościowym.
Dlaczego te działania są najbardziej optymalnymi? W oparciu o dane tłumaczy Arieta Prusak w podcaście “COVID-19 Jak pandemia zmienia zachowania społeczne i jak biznes może się do nich dostosować?”
Chcesz porozmawiać o tym, jak zaktualizować Twoją obecną strategię działania lub przenieść biznes do internetu? skontaktuj się z nami biuro@moxie.pl