Wiedza

Co to znaczy, że jesteśmy kreatywni?

Hermann Vaske, twórca filmu “Dlaczego jesteśmy kreatywni?”, spędził 30 lat życia na zadawaniu swoim rozmówcom tytułowego pytania. Nagrał około 50 odpowiedzi różnych osób, które są powszechnie uznawane za kreatywne – byli wśród nich przedstawiciele świata filmu, artyści, muzycy, politycy, a także naukowcy. Nietrudno się domyślić, że ostatecznie Vaske nie otrzymał jednej, uniwersalnej odpowiedzi, a kwestia pochodzenia kreatywności pozostała nierozstrzygnięta. Kreatywny czyli jaki? Jednak, skoro nie wiemy dlaczego jesteśmy kreatywni, to warto zastanowić co to w ogóle oznacza. Każda osoba pracująca w agencji marketingowej na pewno powiedziała o sobie lub usłyszała od innych, że jej praca jest kreatywna. A czy przedstawiciele innych branż też to słyszą?
Czytaj więcej

UZALEŻNIENIE od mediów społecznościowych

Po krótkiej przerwie, stęsknieni, wracamy na YouTube! Uzależnienie od mediów społecznościowych – uzależnienie jak każde inne? Facebook, Instagram, Tweeter, LinkedIn… korzysta z nich Arieta, korzysta Patryk, korzystamy z nich wszyscy. Dostarczają nam rozrywki, informacji, pozwalają się komunikować z całym światem i o całym świecie po prostu zapomnieć. Z czego wynika to uzależnienie, jak się objawia i co najważniejsze – jak sobie z nim poradzić? To i więcej w najnowszym odcinku #MOXIEtalks.
Czytaj więcej

2018…powodów do dumy, czyli kolejny rok w MOXIE!

Intensywny rozwój agencji, mnóstwo wyzwań i nowych doświadczeń. Do tego codzienna dawka inspiracji – tak wyglądał 2018 w MOXIE. Wierzymy, że podsumowania są istotne. Pozwalają spojrzeć na podejmowane działania z innej perspektywy, wyciągnąć wartościowe wnioski, a dodatkowo – ponownie cieszyć się z sukcesów! Działo się wiele, ale to tradycyjna już zespołowa burza mózgów zdecydowała, czym szczególnie chcielibyśmy się pochwalić. Liczby nie kłamią – mamy powody do świętowania 🙂 Patrzymy strategicznie Skupiliśmy się na obsłudze marek z branży gastronomicznej, fashion i beauty oraz szeroko pojętego lifestyle. Był to naturalny wybór, ponieważ mamy duże doświadczenie w tych dziedzinach, rozumiemy bieżące trendy, a przede wszystkim – to nasze pasje, także prywatnie.
Czytaj więcej

Social Media w GASTRONOMII

Media społecznościowe to obecnie bardzo istotne narzędzie budowania wizerunku w wielu branżach. Jednak ładne zdjęcia, bez odpowiednio przygotowanej strategii komunikacji, same w sobie nie przyniosą efektów. W odcinku Aleksandra przybliża kilka ważnych elementów dobrej strategii a Karolina omawia zasady prowadzenia profilu, który ma osiągnąć sukces. Jak stworzyć zaangażowaną społeczność? Jak obsłużyć gościa online? Oraz jak poradzić sobie z sytuacją kryzysową w internecie? O tym wszystkim w nowym #MOXIEtalks.
Czytaj więcej

Twórz wydarzenia, które przyciągną tłumy

Konkurencja na rynku gastronomicznym jest ogromna. Restauratorzy często zadają sobie pytanie – jak się wyróżnić? Jednym z najbardziej efektywnych sposobów jest organizacja wydarzeń. Zrób to skutecznie i podziwiaj kolejki przed Twoim lokalem! Otwarcie restauracji, nowe menu sezonowe, a może event z muzykami? Każda okazja jest dobra, żeby przyciągnąć nowych gości. Pojedynczy post szybko zniknie w natłoku informacji, pojawiających się w aktualnościach użytkownika Facebooka. Dobrym rozwiązaniem jest utworzenie wydarzenia. Należy pamiętać o tym, żeby pasowało do lokalu i odpowiadało gustom gości, którzy go odwiedzają. To właśnie dla nich tworzysz event – muszą poczuć, że działasz z myślą o nich. To jednak nie wszystko.
Czytaj więcej

Idealne miejsce PRACY dla MILLENIALSÓW i pokolenia Z

Dwa pokolenia – Millenialsi reprezentowani przez Arieta Prusak i pokolenie Z reprezentowane przez Patryk Antczak. Kim oni są i jaką rolę odgrywają? Zawsze online, często zmieniają pracę i nigdy nie wykupują ubezpieczeń. Od pracodawców oczekują poczucia realnego wpływu na decyzje i swobodnej atmosfery w pracy. Co cenią najbardzej i jakie są ich metody pracy? Czy da się prowadzić biznes w oparciu o te dwa pokolenia? I jak my to robimy w MOXIE? To i wiele więcej w nowym #MOXIEtalks!
Czytaj więcej

Dlaczego w MODZIE najważniejszy jest EXCEL?

Moda to oczywiście wizja, pasja, projekt, ale Arieta Prusak i Miriam Szypielewicz przypominają, że to też olbrzymi biznes. Dlatego bez przerwy należy analizować i liczyć. Co liczyć? Planowaną ilość sztuk odzieży do uszycia, koszt produkcji sesji zdjęciowej czy to ile sezonów ma nasza marka. Do tego wszystkiego należy pamiętać o byciu online. Jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa, czy odpowiednio analizujesz zachowania swoich klientów na stronie i… jak niehandlowa niedziela wpłynęła na Twój biznes? O to wszystkim w najnowszym odcinku #MOXIEtalks.
Czytaj więcej

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) w branży fashion

Więcej niż moda. CSR w branży fashion. Przemiany pokoleniowe sprawiły, że marki stanęły przed wyzwaniem dostosowania się do oczekiwań konsumenta nowego typu. Ma on większą świadomość społeczną i postrzega produkty nie tylko przez pryzmat jakości wykonania, ale także wartości, które za sobą niosą. Stąd popularność CSR (ang. Corporate Social Responsibility), czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Jest ona szczególnie istotna w przypadku branży fashion, która przez lata funkcjonowała w sposób destrukcyjny zarówno dla środowiska, jak i pracowników fabryk. CSR – czyli co? Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu często jest utożsamiane ze zrównoważonym rozwojem. Wynika to z faktu, że CSR stanowi ważny element długoterminowej strategii działań przedsiębiorstw, a nie jedynie szereg zmian wizerunkowych.
Czytaj więcej

Gdzie STUDIOWAĆ marketing?

My zaczynamy październik a studenci zaczynają… studia! Z tej okazji Arieta Prusak i Michał Majewski, w nowym MOXIEtalks opowiedzą trochę o swojej ścieżce edukacji oraz odpowiedzą na pytanie: Czy praktyka w dziedzinie marketingu jest ważna i dlaczego jest? Specjaliści podpowiedzą również jakie umiejętności w tej branży są naprawdę przydatne no i… czy właściwie każdy musi iść na studia? Dowiedzcie się!
Czytaj więcej

Otwierasz restaurację? Mamy kilka rad!

Oto drugi odcinek MOXIEtalks po przerwie. Dla nowych czytelników bloga (Cześć!) przypominamy, że od teraz w odcinkach będą występowały różne osoby z naszego kreatywnego zespołu, dzięki czemu będziecie mogli nas lepiej poznać. Przed kamerą rozmawiamy o tym co dzieje się w internecie, w społeczeństwie i w branży. Posłuchasz? W najnowszym odcinku Arieta Prusak i Aleksandra Piesiak rozmawiają o otwieraniu restauracji i wymieniają 5 rzeczy, o których warto pamiętać przy realizacji takiego projektu. Czy rejestracja wizytówki lokalu w mapach Google trwa czy pojawia się od ręki? A reklamować się lepiej w lokalnych mediach tradycyjnych czy w internecie? Może tu i tu? Czy wystrój wnętrza jest istotny czy liczy się przede wszystkim jakość dań?
Czytaj więcej

Porozmawiajmy!

Czujemy, że możemy zrobić razem coś, o czym będzie głośno!

Powiedz nam, czego potrzebuje Twoja marka:

Grafika do formularza kontaktowego