Narzędzia Google, które ułatwią Ci codzienną pracę
Dobra organizacja pracy nie tylko ją przyspiesza, ale również wpływa na sprawniejsze działanie całej organizacji. W MOXIE pracujemy w tygodniowych sprintach i dbamy o odpowiednie planowanie zadań, dobrą komunikację oraz sprawny onboarding nowych pracowników, ale także projektów. W tym wszystkim pomagają nam narzędzia Google. Z większości z nich korzystamy od dawna, a część wdrożyliśmy w kwietniu 2019 roku, gdy zmieniliśmy tryb pracy na pracę zdalną.
Dysk Google
To najbardziej podstawowe narzędzie, z którego korzysta każda osoba w MOXIE. Dzięki niemu wszyscy mamy dostęp do plików, których potrzebujemy do pracy. Współdzielony dysk pozwala nam przede wszystkim na:
- utrzymanie porządku we wszystkich materiałach dotyczących MOXIE, ale także w folderach naszych klientów,
- łatwy dostęp do danych historycznych,
- współdzielenie plików z klientami lub podwykonawcami.
Naszym sprawdzonym sposobem, który jeszcze bardziej ułatwia pracę z chmurą Google jest jasna struktura folderów – każdy projekt, który prowadzimy ma swój folder, który zawiera kolejne foldery, które odpowiadają konkretnym działaniom dla danej marki. Dla przykładu – są to foldery z identyfikacja wizualną naszych klientów, z bazą wiedzy, harmonogramem treści w social mediach itd. Polecamy również stworzenie jasnych zasad dotyczących nazywania samych plików – dzięki temu można bez problemu znaleźć potrzebne informacje.
Dokumenty Google
Na dysku MOXIE znajdują się same pliki w formacie Dokumentów Google, czyli są to prezentacje, arkusze i dokumenty tekstowe w wersji online. Ich zalety to:
- możliwość edycji z poziomu przeglądarki internetowej,
- automatyczny zapis po każdej dokonanej zmianie,
- możliwość współdzielenia i np. tworzenie jednej prezentacji przez kilka osób w tym samym czasie.
To bardzo wygodne rozwiązanie, które wykorzystujemy w codziennej pracy, a także w trakcie spotkań, gdy np. omawiamy zespołowo miesięczne raporty z działań dla naszych klientów. Jednocześnie kilka osób może zapisywać wnioski lub rekomendacje w tym samym arkuszu.
Gmail
Gmail to prawdopodobnie najpopularniejszy system e-mailowy, który również świetnie sprawdza się w pracy. Korzystamy z niego, ponieważ umożliwia:
- proste i wygodne katalogowanie maili,
- planowanie wysyłki wiadomości o konkretnej godzinie,
- cofanie wiadomości do kilkudziesięciu sekund po kliknięciu przycisku wyślij,
- łatwą integrację z Kalendarzem Google oraz platformą Google Meet,
- tworzenie spersonalizowanych adresów e-mail we własnej domenie – na przykład @moxie.pl.
Warto wspomnieć, że Gmail jest także bardzo intuicyjną, prostą i przejrzystą aplikacją, która świetnie działa zarówno w wersji desktopowej, jak i mobile.
Kalendarz Google
Współdzielony kalendarz jest bardzo pomocnym narzędziem – szczególnie podczas pracy zdalnej. Dzięki niemu dobrze wiemy, gdy któraś osoba z zespołu jest niedostępna, w trakcie spotkania lub na kiedy ma zaplanowany urlop. Najważniejsze plusy kalendarza, to:
- możliwość subskrybowania kalendarza innych osób, dzięki czemu widzimy spotkania i plany innych członków zespołu,
- tworzenie wideokonferencji Google Meet przy okazji dodawania nowych wydarzeń,
- zaznaczanie nieobecności, czyli przebywania “poza biurem”, dzięki czemu wszystkie zaproszenia na wydarzenia w tym czasie są automatycznie odrzucane,
- tworzenie cyklicznych wydarzeń – w MOXIE są to poniedziałkowe spotkania weekly sprint oraz piątkowe podsumowania tygodnia.
Niewątpliwym plusem tej aplikacji jest również przyjazny interfejs, możliwość wyboru widoku kalendarza oraz jego wersja mobilna. W MOXIE poza spotkaniami i dostępnością poszczególnych osób zaznaczamy także urodziny wszystkich członków zespołu 🙂
Google Meet
Google Meet to narzędzie do prowadzenia wideokonferencji – niezbędne szczególnie podczas pracy zdalnej. Jego największe zalety to:
- możliwość zsynchronizowania z Kalendarzem Google oraz Gmailem,
- łatwe udostępnianie ekranu (możemy zarówno udostępnić cały pulpit, jak i pojedynczą kartę z przeglądarki),
- możliwość wyciszenia innych użytkowników (szczególnie przydatna funkcja, gdy współpracownicy podczas spotkania przebywają np. w głośnym miejscu publicznym).
Wszystkie spotkania w MOXIE prowadzimy za pomocą Google Meet. To narzędzie sprawdza nam się świetnie zarówno podczas wideokonferencji wewnętrznych, jak spotkań z klientami.
Google Chrome
Przeglądarka Chrome jest przede wszystkim kompatybilna ze wszystkimi wspomnianymi wyżej narzędziami. Poza tym jej niewątpliwymi zaletami są:
- możliwość korzystania z licznych wtyczek (np. sprawdzających działanie Piksela Facebooka, Tag Assistant by Google),
- synchronizacja przeglądarki oraz jej zakładek na wszystkich urządzeniach,
- możliwość połączenia Google Chrome z innymi narzędziami do planowania pracy (np. Trello) lub mierzenia czasu pracy (np. Toggl).
Narzędzia Google – czy warto?
Największą korzyścią wynikającą z korzystania z zestawu narzędzi Google jest przede wszystkim to, że funkcjonują one w ramach pakietu G Suite i są ze sobą kompatybilne. Są to dobrze zaprojektowane narzędzia – proste w obsłudze, działające w różnych systemach operacyjnych oraz na wszystkich urządzeniach.
Poza tym sprawdzają się świetnie podczas:
- planowania pracy,
- onboardingu nowych członków zespołu,
- współpracy i współdzieleniu materiałów z klientami lub podwykonawcami,
- pracy zdalnej – dzięki nim unikamy chaosu i trudności związanych z brakiem informacji lub dostępu do plików.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pracy w trybie zdalnym? Przeczytaj nasz artykuł Praca zdalna – jak wdrożyć? Jak kontynuować Jak nie zwariować?