Strategia marki
Czy masz poczucie, że: zespół mówi różnymi językami, a Twoja marka brzmi raz tak, raz inaczej? Komunikacja marki nie przekłada się na sprzedaż? Wszystko działa „jakoś”, ale nic nie działa naprawdę dobrze? To znak, że strategia wymaga aktualizacji.
Strategia marki to fundament, który porządkuje działania, uspójnia komunikację i przyspiesza podejmowanie decyzji – także w momentach kryzysu. Pozwala określić ramy Waszej komunikacji: od oferty, przez kanały i treści, po decyzje w kryzysie. Daje zespołowi jasny kierunek i wspólny język.

Referencje. Co mówią nasi klienci?
W każdym projekcie i współpracy, zawsze dajemy z siebie 100%. Nasza własna satysfakcja i zadowolenie z dobrze wykonanego zadania są bardzo ważne, a gdy dodajemy do nich zadowolenie klientów, wiemy, że osiągnęliśmy pełen sukces. W 2024 roku 100% prezentowanych przez nas strategii zostało zaakceptowanych, a 80% klientów zleciło nam kolejne zadania i poleca nasz zespół dalej.

- „Serdecznie polecam! Świetna agencja, kreatywni ludzie, obsługa klienta na najwyższym poziomie. Proaktywność, wsparcie, ogromny komfort współpracy. Znam różne agencje – z taką mam do czynienia po raz pierwszy.”-Sylwia Kupczyk- marketing manager sieci klubów 36 MINUT
- “Z przyjemnością polecam współpracę z zespołem MOXIE! Pełen profesjonalizm, połączony z empatią i zrozumieniem potrzeb klienta.” -Paulina Wiertlewska, Kierownik Marketingu CDRL
- „Praca z Arietą Prusak (CEO MOX!E) i zespołem jest powiewem świeżego powietrza – można zawsze liczyć na wsparcie, pro aktywność i profesjonalizm. Polecam! “ – Marcin Smoczyński – właściciel i założyciel Fromażerii.
Zobacz zrealizowane projekty
-
36 MINUT – badania
Badanie konsumenckie dla sieci butikowych klubów sportowych
-
Fromażeria – strategia
Customer Journey i projekt komunikacji restauracji dla kilku grup odbiorców
-
Coccodrillo – strategia marki
Komunikacja nowości w marce modowej dla dzieci
-
TAURON – strategia marki
Jak zaktualizować pozycjonowanie marki w branży energetycznej?
-
CTT Uniwersytet Gdański – strategia marki
Strategia komunikacji dla Centrum Transferu Technologii
-
Allity
Strategia marki w branży GSM
-
LafHome – strategia marki
Strategia marki dla firmy z branży nieruchomości
-
Body Chief – strategia
Jak zaplanować ekspansję cateringu dietetycznego na Polskę?
Strategia marki i komunikacji. Jak wygląda proces?
- Analiza (klienci, marka, otoczenie) – analizujemy potrzeby klientów, markę i jej otoczenie. W zależności od celu projektowego oraz posiadanych przez firmę informacji, może ona obejmować m.in. wywiady pogłębione z potencjalnymi klientami, badania ilościowe z reprezentantami grup docelowych, wywiady z osobami tworzącymi markę, analizę języka oraz kanałów komunikacji konkurencji, analizę trendów, warsztaty strategiczne, na których wraz z zespołem marki definiujemy główne wartości, wyróżniki, wyzwania oraz cele i rozwiązania.
- Strategia marki – w wyniku analiz oraz prac warsztatowych przygotowujemy skondensowany dokument, który zawiera najważniejsze wartości i wyróżniki marki, jej pozycjonowanie, definiuje jej charakter (w warstwie tekstowej i wizualnej) oraz propozycję wartości dla klientów docelowych.
- Strategia komunikacji i action plan – w oparciu o zaakceptowaną strategię marki powstaje strategia komunikacji z planem działań dla 12 miesięcy, KPI wyznaczonymi dla każdego z wybranych w toku prac strategicznych kanałów oraz wytycznymi do kreacji marketingowych i sprzedażowych.
- Wdrożenie i koordynacja działań komunikacyjnych – analiza, stworzenie strategii i planu działania to fundament i pierwszy krok na drodze do sukcesu, jeśli zostanie odpowiednio przełożony i wdrożony w codziennych działaniach komunikacyjnych. Dlatego dbamy o to by pomóc plany zamienić na wymierne działania i wspieramy Twój zespół w procesie wdrożenia strategii i prowadzenia regularnej komunikacji zgodnej z DNA marki.
Dlaczego warto?
Strategia to początek – kluczowe jest, co z nią zrobisz i jak wdrożysz w organizacji. Jesteśmy praktykami. Dlatego pomagamy przekuć ją na działania w komunikacji i zespole – tak, by nie kończyła się na prezentacji, tylko realnie porządkowała procesy, treści, sposób myślenia i działania w Twojej marce.

Strategia marki. Co zyska Twoja firma?
- Unikniesz bałaganu – Strategia marki pomaga zachować spójność w działaniach dedykowanych dla różnych kanałów i grup odbiorców, wytyczna jasny cel dla zespołu. Ułatwia spójne i wyraziste planowanie nowych działań komunikacyjnych w kolejnych sezonach.
- Oszczędzisz czas na wdrożenie zespołu, współpracowników i podwykonawców – Strategia marki jest dokumentem, który ułatwi każdej osobie zaangażowanej w działania dla marki, zrozumieć ich cel, źródło oraz kierunek, w którym firma zmierza. Zamiast przekazów ustnych (które działają, jak głuchy telefon;) każdy może odwołać się do pigułki wiedzy i inspiracji, jaką jest strategia.
- Nie będzie można Cię skopiować – strategia to tzw. kręgosłup moralny marki. To, co widoczne jest na zewnątrz i powierzchownie może zmieniać się z biegiem czasu, być dostosowywane do trendów lub kanałów komunikacji, jednak to, co pozostaje niezmienne to misja i wartości, które wypływają ze strategii (Twoja konkurencja widzi tylko to co robisz, ale nie rozumie dlaczego i jak to robisz).
- Twój zespół zacznie grać do jednej bramki – ze strategii marki korzystają wszystkie działy i osoby zaangażowane w jej tworzenie: od założycieli, przez zespół odpowiedzialny za produkt/usługę, sprzedaż, obsługę klienta i marketing. To niezwykle ważne, by każda ze stron projektując swoje działania, korzystała z tych samych założeń i miała spójną wizję celu.
Strategia komunikacji & plan działania. Co zyska Twoja firma?
- Przełożenie strategii marki na konkretne kanały komunikacji – Strategia marki jest fundamentem, na którym możemy budować dowolne i stabilne konstrukcje, w zależności od zewnętrznych warunków i celów, jakie chcemy realizować. Dlatego w komunikacji dobieramy do niej odpowiednie kanały (w zależności od segmentu klientów i aktualnych trendów w komunikacji).
- Przykłady (graficzne i tekstowe) komunikatów reklamowych – W prezentacji strategicznej zawieramy przykłady konkretnych komunikatów: hasło główne i poboczne (jeśli są potrzebne), przykłady CTA dostosowane do konkretnych grup odbiorców, przykłady komunikatów reklamowych zgodnych z hasłami i moodboardami wizualnymi.
- Rekomendacje działań w podziale na ważne dla klientów punkty styku –W zależności od miejsca, w którym znajduje się nasz klient, potrzebuje innego typu informacji. W strategii komunikacji zaznaczamy te punkty, które są dla klientów kluczowe i przekazujemy dla nich rekomendacje komunikacyjne.
- Plan działania stworzony w oparciu o sprawdzoną metodologię wyznaczania celów (OKR) – nie chodzi nam o to, by tworzyć bardzo szczegółowe metryki czy harmonogramy, z których zespół nie chce korzystać (bo są zbyt obszerne i ograniczają innowacyjność). Stosujemy metodologię realizowania celów sprawdzoną m.in. w Google, która usprawnia codzienną pracę oraz motywuje do udoskonalania planów w trakcie ich realizacji.