Strategia marki

To fundament wprowadzania jakichkolwiek działań komunikacyjnych. Pozwala określić ramy wszelkich podejmowanych kroków: od oferty, przez wybór kanałów komunikacji i form reklamy, po pozycjonowanie na tle konkurencji. Pracując nad strategią, tworzymy tym samym niezbędne drogowskazy, które nie tylko przyspieszają podejmowanie kolejnych decyzji, ale także wspierają w momentach kryzysów, pozwalając na wprowadzenie natychmiastowych i celnych reakcji.

Strategia marki i komunikacji. Jak wygląda proces?
  • Analiza (klienci, marka, otoczenie) – analizujemy potrzeby klientów, markę i jej otoczenie. W zależności od celu projektowego oraz posiadanych przez firmę informacji, może ona obejmować m.in. wywiady pogłębione z potencjalnymi klientami, badania ilościowe z reprezentantami grup docelowych, wywiady z osobami tworzącymi markę, analizę języka oraz kanałów komunikacji konkurencji, analizę trendów,  warsztaty strategiczne, na których wraz z zespołem marki definiujemy główne wartości, wyróżniki, wyzwania oraz cele i rozwiązania.
  • Strategia marki – w wyniku analiz oraz prac warsztatowych przygotowujemy skondensowany dokument, który zawiera najważniejsze wartości i wyróżniki marki, jej pozycjonowanie, definiuje jej charakter (w warstwie tekstowej i wizualnej) oraz propozycję wartości dla klientów docelowych.
  • Strategia komunikacji i action plan – w oparciu o zaakceptowaną strategię marki powstaje strategia komunikacji z planem działań dla 12 miesięcy, KPI wyznaczonymi dla każdego z wybranych w toku prac strategicznych kanałów oraz wytycznymi do kreacji marketingowych i sprzedażowych.
  • Wdrożenie i koordynacja działań komunikacyjnych – analiza, stworzenie strategii i planu działania to fundament i pierwszy krok na drodze do sukcesu, jeśli zostanie odpowiednio przełożony i wdrożony w codziennych działaniach komunikacyjnych. Dlatego dbamy o to by pomóc plany zamienić na wymierne działania i wspieramy Twój zespół w procesie wdrożenia strategii
    i prowadzenia regularnej komunikacji zgodnej z DNA marki.
Strategia marki. Co zyska Twoja firma?
  • Unikniesz bałaganu – Strategia marki pomaga zachować spójność w działaniach dedykowanych dla różnych kanałów i grup odbiorców, wytyczna jasny cel dla zespołu. Ułatwia spójne i wyraziste planowanie nowych działań komunikacyjnych w kolejnych sezonach.
  • Oszczędzisz czas na wdrożenie zespołu, współpracowników i podwykonawców – Strategia marki jest dokumentem, który ułatwi każdej osobie zaangażowanej w działania dla marki, zrozumieć ich cel, źródło oraz kierunek, w którym firma zmierza. Zamiast przekazów ustnych (które działają, jak głuchy telefon;) każdy może odwołać się do pigułki wiedzy i inspiracji, jaką jest strategia.
  • Nie będzie można Cię skopiować – strategia to tzw. kręgosłup moralny marki. To, co widoczne jest na zewnątrz i powierzchownie może zmieniać się z biegiem czasu, być dostosowywane do trendów lub kanałów komunikacji, jednak to, co pozostaje niezmienne to misja i wartości, które wypływają ze strategii (Twoja konkurencja widzi tylko to co robisz, ale nie rozumie dlaczego i jak to robisz). 
  • Twój zespół zacznie grać do jednej bramki – ze strategii marki korzystają wszystkie działy i osoby zaangażowane w jej tworzenie: od założycieli, przez zespół odpowiedzialny za produkt/usługę, sprzedaż, obsługę klienta i marketing. To niezwykle ważne, by każda ze stron projektując swoje działania, korzystała z tych samych założeń i miała spójną wizję celu.
Strategia komunikacji & plan działania. Co zyska Twoja firma?
  • Przełożenie strategii marki na konkretne kanały komunikacji – Strategia marki jest fundamentem, na którym możemy budować dowolne i stabilne konstrukcje, w zależności od zewnętrznych warunków i celów, jakie chcemy realizować. Dlatego w komunikacji dobieramy do niej odpowiednie kanały (w zależności od segmentu klientów i aktualnych trendów w komunikacji).
  • Przykłady (graficzne i tekstowe) komunikatów reklamowych – W prezentacji strategicznej zawieramy przykłady konkretnych komunikatów: hasło główne i poboczne (jeśli są potrzebne), przykłady CTA dostosowane do konkretnych grup odbiorców, przykłady komunikatów reklamowych zgodnych z hasłami i moodboardami wizualnymi.
  • Rekomendacje działań w podziale na ważne dla klientów punkty styku –W zależności od miejsca, w którym znajduje się nasz klient, potrzebuje innego typu informacji. W strategii komunikacji zaznaczamy te punkty, które są dla klientów kluczowe i przekazujemy dla nich rekomendacje komunikacyjne.
  • Plan działania stworzony w oparciu o sprawdzoną metodologię wyznaczania celów (OKR) – nie chodzi nam o to, by tworzyć bardzo szczegółowe metryki czy harmonogramy, z których zespół nie chce korzystać (bo są zbyt obszerne i ograniczają innowacyjność). Stosujemy metodologię realizowania celów sprawdzoną m.in. w Google, która usprawnia codzienną pracę oraz motywuje do udoskonalania planów w trakcie ich realizacji. 

Zobacz zrealizowane projekty

Porozmawiajmy!

Czujemy, że możemy zrobić razem coś, o czym będzie głośno!

Powiedz nam, czego potrzebuje Twoja marka: